וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו

לירון מרוז

7.5.2012 / 7:00

כישלונו של ראש הממשלה בוועידת הליכוד מהווה הוכחה להתחזקותו של מחנה הימין בליכוד. לירון מרוז סבור כי מדובר בנורת אזהרה לנתניהו לקראת בחירת הרכב הרשימה העתידית לכנסת

מאז הבחירות לראשות הליכוד ניסו אנשיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפחית בהישגו של המועמד האחר, משה פייגלין. שלושה חודשים מאוחר יותר, נראה שרוח פייגלין כבשה את ועידת הליכוד. רק הרוח, ולא האיש עצמו, כיוון שלא כל מחנה הימין בליכוד מזדהה עם עמדותיו של פייגלין. אבל רוב אלו השייכים לצד הימני במפלגת השלטון פעלו בשנים האחרונות במתכונת דומה: התפקדות המונית במטרה להשפיע מבפנים. ונראה שהם הצליחו. במבט-על נראתה ועידת הליכוד מרוצפת בכיפות סרוגות, גדולות למדיי, מונחות על ראשים פרועי שיער שממתינים לתספורת ל"ג בעומר.

חבר הכנסת דני דנון הוכיח אמש אומץ פוליטי לא מבוטל כשהעז ללכת נגד ראש ממשלה מכהן ופופולארי ולהביך אותו ערב הכרזה על בחירות. בבחירות הפנימיות שאמורות להתקיים בקרוב הוא לא יזכה, מן הסתם, בתמיכתו של נתניהו. אבל הוא הוכיח שלא צריך את ראש הממשלה כשיש לך את השטח. אם יצליח לנצח בהצבעה החשאית על נשיאות הוועידה הוא יקבל שליטה על ההליך הפרוצדורלי של הבחירות לרשימה, ויקנה לעצמו סיכוי טוב להתברג במקום טוב ברשימת הליכוד.

בנימין נתניהו בועידת הליכוד, מאי 2012. דרור עינב
סטירה מצלצלת לנתניהו. ועידת הליכוד/דרור עינב

כישלונו של נתניהו להיבחר לנשיא הוועידה כבר אתמול בערב - הוא לא פחות מסטירה מצלצלת. מאז נצחונו של בגין בבחירות 81' לא הצליח הליכוד לזכות ברציפות בשתי מערכות בחירות לכנסת ולהציג ראש ממשלה מטעמו, שלא במסגרת ממשלת אחדות. והנה, חברי ועידת הליכוד החליטו להביע אי אמון דווקא בראש הממשלה שכל כך מקרב אותם לניצחון שני ברציפות (לפחות על פי הסקרים). עיקר החשד כלפי נתניהו נוגע לשריון לאהוד ברק ואנשיו. שר הביטחון הכחיש את העניין מכל וכל, ראש הממשלה גם כן, ובכל זאת תומכיו המובהקים ביותר, שחיכו לו אתמול בנאמנות במשך שעתיים בחום ובצפיפות, לא מאמינים. בין אם אתה תומך בנתניהו ובין אם לא, חייבים להודות שהעניין הזה קצת מציק.

עניין נשיאות הוועידה שולי ביחס לשאלה האם הפגנת הכוח של מחנה הימין בליכוד מבשרת על הרכב הרשימה העתידית לכנסת. בקרבת נתניהו מפחיתים במשמעות הדברים. צריך לזכור שלא כל חברי הוועידה נכחו, מסבירים שם, ומכיוון שהפיצוץ בין נתניהו לדנון היה רק בצהריים לא היה זמן לראש הממשלה לגייס את אנשיו. כך או כך, נתניהו חייב לראות באירועי אמש נורת אזהרה. גם אם בעיני עצמך אתה היחידי שמתאים להיות ראש ממשלה, זה לא אומר שתוכל לעשות ככל העולה על רוחך. את זה לא אומרים בוחרי העבודה או אנשי קדימה, אלא חברי הוועידה שלך.

מבוכה לנתניהו: נדחתה ההצבעה על נשיאות ועידת הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully