וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: המפלגה הניאו-נאצית עשויה להיבחר לפרלמנט

לצד הבחירות בצרפת שהסתיימו בנצחונו של המועמד הסוציאליסטי, פרנסואה הולנד, מגיעות תוצאות ראשוניות מהבחירות ביוון. מסתמן: הפסדים למפלגות הגדולות על רקע מדיניות הצנע

הקולות עדיין נספרים והתוצאות הראשוניות של הבחירות לפרלמנט ביוון שנערכו אתמול (ראשון) מרמזות על תמונה עגומה. על פי ספירה של 35% מהקולות עולה כי שתי המפלגות הגדולות ספגו הפסדים דרמטיים, כשמפלגת המרכז-ימין "הדמוקרטיה החדשה" מובילה עם 20.35% לעומת 33.5% להם זכתה בשנת 2009. הסיבה לירידה בכוחה של המפלגה היא מדיניות הצנע שהוכרזה במדינה ומעוררת כעס רב בקרב האזרחים.

עוד עולה מהספירה כי מפלגת השמאל "סיריזיה" נמצאת במקום השני עם 15.7% מהקולות ומפלגת המרכז-שמאל "פאסוק" – במקום השלישי עם 14.10%. נתון מדאיג עולה מכך שהמפלגה הניאו-נאצית "שחר הזהב" עלולה להיבחר לפרלמנט בפעם הראשונה, זאת אם יתממשו תחזיות הסקרים הצופים לה בין 6.5% ל-7.5% מהקולות.

בתוך כך, אם אף אחת מהמפלגות לא יזכו בדי קולות כדי להקים ממשלה, תיאלץ הזוכה להקים קואליציה עם היריבים. המשא ומתן הקואליציוני עשוי להימשך שלושה ימים: אם ייכשל – המפלגה במקום השני עשויה להרכיב את הקואליציה, ואם לא היא – המפלגה שהגיעה למקום השלישי.

בחירות גם בצרפת, סרביה וארמניה

בצרפת, הדיח אמש פרנסואה הולנד את הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי, כשעל פי התוצאות, הוא זכה לכמעט 52% מקולות המצביעים בסיבוב השני לנשיאות וסרקוזי זכה ל-48% בלבד. הולנד יהיה הנשיא הסוציאליסט הראשון בארמון האליזה מאז 1995, אז סיים את כהונתו פרנסואה מיטראן.

בסרביה, שגם בה נערכו בחירות היום, המצב גם כן מורכב. הימין, היושב כיום באופוזיציה, מנסה לשוב לשלטון לראשונה מאז נפילתו של הרודן סלובודן מילוסביץ' בשנת 2000, ונהנה מיתרון קטן בסקרים, בקרב שמסתמן כצמוד ביותר.

בארמניה, שם מקוות הרשויות למנוע את שחזור האלימות שפרצה בעקבות הבחירות לנשיאות ב-2008, מתמודדות שתי המפלגות העיקריות המתמודדות על הבכורה. מולן עומדת מפלגת האופוזיציה העיקרית, "הקונגרס הלאומי", בראשות הנשיא לשעבר לבון טר-פטרוסיאן.

לקריאה נוספת:
הולנד בנאום ניצחון: "המשימה שלי - להחזיר הצמיחה לאירופה"
לא רק צרפת: בחירות גורליות ביוון, סרביה וארמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully