וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה חשודים, בהם קטינה, נעצרו בחשד למעורבות ברצח גדי ויכמן

רמי שני

6.5.2012 / 19:16

החשודים ברצח בבאר שבע בסוף השבוע האחרון נחקרים בשעה זו ביחידה המרכזית של מחוז הנגב. מאוחר יותר יובאו לדיון בהארכת מעצרם. מאות הגיעו להלווייה: "בושה, איפה המדינה?"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

המשטרה בבאר-שבע עצרה הערב (ראשון) שמונה חשודים במעורבות ברצח גדי ויכמן בסוף השבוע האחרון. בין החשודים שנעצרו גם קטינה אחת. כל החשודים נחקרים במשרדי היחידה המרכזית של מחוז הנגב, והם יובאו בהמשך לדיון בהארכת מעצרם.

מוקדם יותר הובא ויכמן בן ה-36 למנוחות בבית העלמין החדש בבאר שבע. לפי החשד, הוא נדקר למוות אחרי שהעיר לנערים על רעש שעשו. מאות בני אדם הגיעו ללוות את ויכמן בדרכו האחרונה, בהם ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'.

ההמונים מיררו בבכי, ואחד מחבריו של ויכמן קרא: "בושה, איפה מדינת ישראל? איכס, גועל נפש", בעוד שאר חבריו השתיקו אותו. אשתו מיכל כרעה על הרצפה בבכי וקראה: "לא, לא", כאשר אמו זעקה: "תרימו אותו מפה".

הלוויתו של גדי ויכמן בבאר שבע, מאי 2012. נמרוד סונדרס
"תרימו אותו מפה". ההלוויה, היום/נמרוד סונדרס

חברו של הנרצח, דניאל, נשא הספד מעל קברו. "גדי, החיוך שלך יחסר לנו, היית חבר אמיתי, בעיקר בשעת צרה. גדי, אנחנו אוהבים אותך ולא נשכח אותך. שאלוהים ישמור עליך ושאתה תשמור עלינו. תחסר לנו מאוד".

בכנס ראשי ערים בירושלים התייחס מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, לאלימות הקשה בסוף השבוע. "כל מקרה קשה הוא מזעזע בפני עצמו. מאחורי כל מקרה עומדים הקורבן ומשפחתו ועומדת גם המדינה והחברה כולה. במהלך היממה האחרונה אני מקיים עם פיקוד המשטרה הערכות מצב כאשר הנחיותי ברורות: איתור כל האחראים לאירועים ובמקביל תחקור התנהלות המשטרה. את החשודים האחראים לעצור ולהביא לדין", התחייב דנינו.

הלוויתו של גדי ויכמן בבאר שבע, מאי 2012. נמרוד סונדרס
"החיוך שלך יחסר לנו"/נמרוד סונדרס

"הזילות בחיי אדם - אין לה מקום בחברה שומרת חוק וסדר"

"אין שום הסבר שיכול להניח את הדעת מול האירוע בו איבד גדי ויכמן את חייו, ואנחנו חייבים לעשות כל מה שניתן כמשטרה וכמדינה שאירוע כזה לא יקרה שנית", הכריז המפכ"ל והביע את תנחומיו לאלמנה ולילדיו. "מצער מאוד שנדרש אירוע טרגי מזעזע ונורא שכזה בכדי שהנושא של הביטחון האישי של האזרח במדינת ישראל יקבל את המקום הראוי לו בסדר היום הלאומי".

דנינו אמר בנאומו כי ישראל נמצאת במלחמה. "מלחמה על פניה ויש שיאמרו על עתידה של החברה בישראל. אפשר להשוות את זה לכל מלחמה אחרת שהמדינה מנהלת והיא חשובה בעיני לא פחות. ובמלחמה כמו במלחמה כולנו צריכים להירתם כדי למגר את נגע האלימות מקרבנו, את הקלות הבלתי נסבלת בה האדם מקפד את חייו רק משום שהעיר למי שהקים רעש תחת ביתו. הזילות בחיי אדם – אין לה מקום בחברה שומרת חוק וסדר. יש להילחם במעורבים במלחמת חורמה".

לדבריו, אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת היא התשובה. "אלימות היא בעיה לאומית שמחייבת מענה לאומי לצד המשטרה, והוא מוטל על המדינה ועל החברה כולה. הורים ומחנכים, מוטל על כולנו לעשות מעשה ולהירתם למשימה הלאומית החשובה הזאת. אין פתרונות קסם, יש פתרונות כסף. אנחנו צריכים יותר שוטרים ברחובות, בגני הציבוריים, במגזר הערבי, במוקדי הבילויים והנוער", סיים המפכ"ל.

עוד בנושא
הלם בהלווית גדי ויכמן: "בושה, איפה מדינת ישראל?"
השכנים בבאר שבע: "התרענו, זו תופעה של שנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully