וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונאי בשייטת 13 שעבר התעללות הוכר כנכה צה"ל

6.5.2012 / 15:45

על החייל הוטלו משימות מרובות ונשללו ממנו שעות שינה. גם כשמצבו הנפשי הידרדר, מפקדיו לא גילו הבנה, ואף השפילו אותו עד שהתמוטט. בקרוב יוחלט על אחוזי הנכות שיקבל

מכונאי מערכות בשייטת 13, אשר סבל מהתעללות ממושכת מצד חבריו לצוות ומפקדיו, הוכר בימים האחרונים כנכה צה"ל בשל מצבו הרפואי.

ערן, שם בדוי, התגייס לצה"ל בשנת 2008, והחל קורס מכונאים בחיל הים. ערן היה בעל פרופיל 97 ולא סבל מבעיות רפואיות. הוא ביקש לשרת קרוב לבית בשל המצב הכלכלי בביתו, אך נענה בשלילה ואף שובץ לשייטת 13.

לטענתו, למרות הלחץ בתפקיד והמשימות הרבות בשל הפעילות המיוחדת של הקומנדו הימי, לא ביקש ערן דבר למעט חופשה מיוחדת, לאחר שאמו נפגעה באורח קשה בתאונת דרכים, ונאלצה להיות מרותקת במשך חודשיים למיטה. מפקדיו לא גילו הבנה למצב משפחתו ולמצבו הנפשי, שהחל להידרדר, והטילו עליו משימות רבות.

מכתב התביעה שהגישה עו"ד מורן שוחט-משה ממשרדו של עו"ד אלי סבן, המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון, עולה כי המפקדים ביחידה נקטו כלפיו אטימות, לא אפשרו לו שעות שינה כמתחייב בפקודות הצבא ונהגו להשפיל אותו לעיני חבריו לצוות. מכתב התביעה עולה כי גם כשחיילים מהצוות כינו אותו "נקבה", המפקדים התעלמו והסכימו בשתיקה להמשך ההתעמרות בו. הוא צבע ספסלים, ניקה את היחידה, ומילא משימות בנוסף לתפקידו, עד שהתמוטט והופנה לקצין בריאות הנפש.

החייל אושפז במחלקה סגורה

לאחר אבחון בבית החולים רמב"ם בחיפה, הוחלט להעיר למפקדיו של ערן כדי שאלה יעבירו אותו מתפקידו ויפחיתו ממנו את העומס. על פי כתב התביעה, מפקדיו בשייטת 13 התעלמו מההנחיות, עד שנזקק לטיפול רפואי נוסף, במהלכו הוחלט לאשפז אותו במחלקה סגורה בשל חרדות ומתח מהם סבל.

בתום הטיפול, קבע הפסיכיאטר כי ערן אינו כשיר לחזור לשירות הצבאי. ועדה רפואית החליטה להוריד את הפרופיל שלו ל-21 ולשחררו מצה"ל. בכתב התביעה נטען כי מפקדיו לא התחשבו במצבו, והתעמרו בו עד שהתמוטט נפשית. קצין התגמולים של משרד הביטחון דחה את התביעה, אך לאחר שהגיש ערעור באמצעות עו"ד שוחט-משה, התקבלה טענתו כי מצבו הרפואי נגרם עקב שירותו בשייטת 13, זאת על פי חוות דעת של מומחים, לפיה ישנו קשר ישיר בין הדברים. בקרוב תקבע ועדה את אחוזי הנכות שיקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully