וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בגבעתי: נאשם התנצל והגיע להסדר טיעון

24.4.2012 / 3:14

אחד הלוחמים בפרשה, שהיכה את אחד החיילים הצעירים כי לא עמד בלוחות זמנים, הורשע בהתעללות והתנהגות שאינה הולמת. "גם כשלי עשו אותם דברים זה לא היה נראה לי פסול"

הפרקליטות הצבאית הגישה אתמול (שני) כתב אישום מתוקן נגד אחד הלוחמים הוותיקים בפרשת ההתעללות הקשה בחטיבת גבעתי. הלוחם הואשם שהיכה את אחד הלוחמים הצעירים כי לא עמד בלוחות זמנים ובמקרה אחר היכה את הלוחם לאחר שהעניק לו כיסוי לדיסקית. התביעה והסנגורית עורכת הדין דנה נוף הגיעו להסדר טיעון שהוצג בפני השופטת סא"ל נועה זומר שהרשיעה את הנאשם בהתעללות ובהתנהגות שאינה הולמת.

לפני מתן גזר הדין אמרה עו"ד נוף, ש"הגיעה העת לבחון אחריות מפקדים בכירים או זוטרים ולא להתעלם מכך שההתעללות היא מסורת רבת שנים, פסולה ושלילית. אינני מצדיקה אותה ויש למגר אותה בדרכי חינוך כפי שמיגרו בצה"ל את תופעת המשחק בנשק".

הלוחם הוותיק, עמד בפני השופטת סא"ל זומר, ופנה ללוחם בו התעללו ובאופן חריג ובשונה משאר הנאשמים בפרשה אמר, "אני רוצה להביע חרטה ולבקש סליחה מהלוחם (שמו המלא שמור במערכת א.ב). לא הייתה שום כוונה להגיע לדברים האלה. אז זה לא נראה פסול. גם כשהסמ"פ שלי עשה לי את אותם דברים זה לא היה נראה לי פסול". השופטת התייחסה למצבה הכלכלי והבריאותי של משפחת הנאשם, ייחסה משקל רב לעובדה שהיה לחייל הראשון שהתנצל באופן רשמי בפני הלוחם שעבר התעללות ולבסוף גזרה עליו 60 ימי מאסר בפועל בחופף מיום מעצרו, 30 ימי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודה צבאית בבסיס ציוד בתל השומר, ארבעה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully