וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות לאולימפיאדה: מטען דמה הוחדר לאצטדיון

"הסאן" מדווח כי יום לפני חנוכתו בנוכחות 40,000 צופים, הצליח עובד האצטדיון האולימפי בלונדון להכניס אליו "פצצה" - בלי שעבר בידוק ביטחוני: "רציתי להתריע על הליקויים"

חקירה בהולה נפתחה היום (ראשון) בבריטניה, כדי לבדוק כיצד יתכן שלמרות השקעה של כמיליארד ליש"ט במבצע אבטחתו של האצטדיון האולימפי בלונדון, הצליח, לכאורה, עובד של המקום להחדיר לתוכו אתמול (שבת) מטען-דמה הנראה בדיוק כמו מטען חבלה אמיתי - וכל זאת כחודשיים וחצי לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים לונדון 2012, שייערך במקום ב-27 ביולי, ו-24 שעות בלבד לפני טקס חנוכתו של האצטדיון, שאמור להיערך היום בנוכחות 40,000 צופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שערוריית הפצצה האולימפית". הכתבה ב"סאן", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי דיווח הצהובון "הסאן", האיש, שנטען כי הוא מועסק במקום כפועל זה כמה שנים, החביא את המטען בתוך תא המטען של הטרקטור שלו, ונכנס אל תוך המתחם המאובטח כשהוא עובר שתי עמדות בידוק בטחוני - ובשתיהן לא עבר כל בדיקה. לאחר מכן צילם את ה"פצצה" בתוך האצטדיון. לפי הדיווח, הוא עשה זאת כיוזמה פרטית משום שהיה "מודאג מהמצב הבטיחותי באצטדיון וביקש להתריע על כך". יש לציין, עם זאת, כי בעבר כבר היו מקרים ש"הסאן" וצהובונים אחרים בממלכה יזמו פעולות מאין אלו כדי להתריע על ליקויי בטיחות. כך או כך, השורה התחתונה זהה: באצטדיון היה מחדל אבטחה שאיפשר את החדרת הפצצה המדומה.

לנוכח החשש שהמשחקים, ובפרט טקס הפתיחה, יהיו מטרה לפיגוע טרור, השקיעו הרשויות הבריטיות סכומי עתק באבטחה - בין היתר בהצבת 23,700 שומרים שיתוגברו על ידי 14,000 חיילים, וגדר חשמלית שאורכה למעלה מ-17 קילומטרים. למרות כל אלו, העובד המודאג סיפר ל"סאן" על הקלות הבלתי נסבלת בה יצא ונכנס מהאצטדיון. "אני יכול לפגוש מישהו בחוץ ללא ידיעתו של איש ולהכניס מה שאני רוצה פנימה. אם היו לי קשרים עם טרוריסטים הייתי יכול להבריח פנימה חומרי נפץ, כימיקלים - כל דבר. זה חור עצום באבטחה".

האצטדיון האולימפי של משחקי לונדון 2012. Shaun Botterill, GettyImages
גדר חשמלית באורך למעלה מ-17 קילומטרים. האצטדיון האולימפי בלונדון במהלך בנייתו/GettyImages, Shaun Botterill

ממחלקת המשרד לבטחון פנים בממשלת בריטניה נמסר בתגובה כי המשרד הורה לחברת Locog, מארגנת המשחקים, "לבחון את המקרה ולדווח לנו".

לקריאה נוספת:
תיעוד: טילים על גגות לונדון לקראת המשחקים - ללא השגחה
100 ימים לאולימפיאדה: לונדון תהיה מוכנה בזמן?
בלונדון שוקלים תביעה: "האולימפיאדה פוגעת בעסקים"
"מחבלים מתכננים פיגוע ציאניד באולימפיאדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully