וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין יכריע הערב: חקירה פלילית בפרשת הרפז?

6.5.2012 / 8:00

היועץ המשפטי לממשלה ידון בפרשה עם מבקר המדינה, וההערכה היא שיורה לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים. גורם צבאי: צה"ל יכול לפתוח בהליך פיקודי גם בלי חקירה פלילית

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, צפוי לקיים הערב (ראשון) דיון עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעניין פרשת מסמך הרפז. גורמי צבא בכירים מעריכים כי בתום הדיון, יחליט היועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים בפרשה, לאור הנתונים שהצליחו אנשי מבקר המדינה לאסוף במהלך שנה וארבעה חודשים של חקירות.

אחד מגורמי הצבא טען אמש כי בצה"ל לא מוכרחים להמתין לפתיחה בחקירה פלילית, וכי ניתן לפתוח בהליך פיקודי אם ייחשפו בפני הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, ממצאים בעייתיים נגד קצינים מכהנים בצה"ל שמעורבים בפרשת מסמך הרפז.

"חששות למעשים פליליים בפרשה"

בשבוע האחרון שבר בועז הרפז את שתיקתו בכל הנוגע לפרשה, והעביר למבקר המדינה את תשובתו לטיוטת הדו"ח הצפוי להתפרסם בעניינו. מתשובתו זו עולה לכאורה זווית חדשה ובעייתית בהתנהלות הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ועוזרו אלוף משנה וינר. על פי גורמים המצויים בפרשה, המבקר הפנה את תשומת לב היועץ המשפטי לממשלה להתפתחות בממצאי החקירה. "הוא אינו ממליץ על פתיחה בחקירה, מאחר שאין לו מנדט לעשות כן, אך בהחלט יש לו חששות למעשים פליליים שנעשו בפרשה". עם זאת לא נמסרו שמות המעורבים שצפויים לעמוד בפני חקירה פלילית.

ביום שני היה אמור להתקיים דיון מכריע בבג"ץ בעניין עתירתו של אל"מ ארז וינר, שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ועמד בקשר ישיר עם בועז הרפז, שחשוד בזיוף המסמכים. בעתירה ביקש אל"מ וינר ממבקר המדינה למסור לידיו סדרת מסמכים ותמלילים במסגרת החקירה, אך המבקר סרב לכך עד כה. יצוין כי אל"מ וינר אישר, באמצעות עורכי הדין עודד סבוראי ואל"מ אודי בן אליעזר, לדחות את הדיון בבג"ץ למועד לא ידוע, כדי לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה לדון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully