וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה למנחמים על מות אביו: "נגעתם לליבי"

טל שלו

5.5.2012 / 22:48

במכתב תודה שפרסם ביקש ראש הממשלה להודות לאלפים שהגיעו לביתו ולרבבות ששלחו מכתבים והביעו תנחומים על מות אביו בן ציון נתניהו. מחר תעלה המשפחה לקברו עם תום השבעה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (שבת) מכתב תודה לציבור הישראלי, בעקבות התנחומים הרבים שקיבל במהלך השבוע לאחר מות אביו, פרופ' בן ציון נתניהו. "אני מבקש להודות מעומק לבי לאלפים הרבים מכם שבאתם לבית אבי לנחם אותי ואת משפחתי. לרבבות מכם ששלחתם דברי תנחומים ותמיכה. נגעתם ללבי ברגעי יגוני", כתב נתניהו במכתב שצילומו הועלה לדף הפייסבוק האישי והרשמי שלו. נתניהו הוסיף וחתם את המכתב במילים "מירושלים תודתי שלוחה לכם".

בנימין נתניהו ראש הממשלה בהלוויה של אביו בן ציון נתניהו, אפריל 2012. עומר מירון
מחר יעלו לקברו של בן ציון נתניהו. משפחת נתניהו בהלוויה בשבוע שעבר/עומר מירון

מחר יעלו בני משפחת נתניהו לקברו של בן ציון נתניהו, שהלך לעולמו בתחילת השבוע בגיל 102. במהלך השבוע ביקרו אלפי בני אדם, בהם נשיא המדינה, שרים ובכירים נוספים, בביתו של בן ציון בירושלים, שם ישבו ראש הממשלה ואחיו עידו שבעה על מות אביהם. כמו כן, איגרות ופניות תנחומים התקבלו ממנהיגים רבים בעולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ויו"ר המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שפרסם נתניהו בפרופיל שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובמה לנתניהו: "אביך היה דמות גדולה מהחיים"

הנשיא אובמה התקשר ביום רביעי לנתניהו כדי להביע תנחומיו. "מישל ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על פטירתו של אביך", אמר לנתניהו, "אני רק יכול לדמיין כמה הוא היה גאה לראות שאתה מנהיג את מדינת ישראל. זאת הייתה מתנה גדולה עבורו. אני רוצה שתדע שאנחנו חושבים עלייך ושמשפחתך בסדר. אביך היה דמות גדולה מהחיים". עוד אמר אובמה על בן ציון נתניהו כי "הוא היה אדם יוצא דופן שהקדיש את חייו לעם היהודי, ושירת כגשר בין ישראל לארצות הברית''.

גם מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, שלח את תנחומיו למשפחת נתניהו. "לא רק שהוא היה אביו של חברי בנימין, ראש ממשלת ישראל, ואביו של גיבור מבצע אנטבה יונתן נתניהו - אלא שהיה גם היסטוריון מכובד ומנהיג בזכות עצמו", כתב רומני בהודעה. לפי כתבה שהתפרסמה בחודש שעבר בעיתון "הניו יורק טיימס" בין רומני ונתניהו מתקיימים יחסים קרובים והשניים מכירים אחד את השני עוד מסוף שנות השבעים.

לקריאה נוספת:
אובמה ניחם את נתניהו: "אביך הקדיש חייו לעמו"
אבו מאזן שיגר איגרת תנחומים לנתניהו על מות אביו
בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, מת בגיל 102

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully