וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ניחם את נתניהו: "אביך הקדיש חייו לעמו"

טל שלו

2.5.2012 / 17:55

נשיא ארה"ב שוחח עם ראש הממשלה בשל מות אביו ואמר לו: "אני רק יכול לדמיין כמה הוא היה גאה לראות שאתה מנהיג את מדינת ישראל". נתניהו הודה לאובמה: "אבידה גדולה עבורי"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התקשר היום (רביעי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וניחם אותו על מות אביו, הפרופסור בן ציון נתניהו. "מישל ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על פטירתו של אביך", אמר הנשיא לנתניהו. "אני רק יכול לדמיין כמה הוא היה גאה לראות שאתה מנהיג את מדינת ישראל. זאת הייתה מתנה גדולה עבורו. אני רוצה שתדע שאנחנו חושבים עליך ושמשפחתך בסדר. אביך היה דמות גדולה מהחיים".

אובמה, שסיים ביממה האחרונה ביקור באפגניסטן, הוסיף כי ''העובדה שנטל חלק חשוב בחיי האומה, ובחיי משפחתך רק הופכת את האובדן למשמעותי יותר. הוא היה אדם יוצא דופן שהקדיש את חייו לעם היהודי, ושירת כגשר בין ישראל לארצות הברית''.

בנימין נתניהו עם בנו יאיר נתניהו בהלוויית אביו פרופ' בן ציון נתניהו. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"שירת כגשר בין ישראל לארצות הברית". נתניהו בהלוויה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"זאת אבידה גדולה עבורי"

ראש הממשלה הודה לאובמה ורעייתו על הדברים. "הוא היה אבא נפלא ואדם גדול", אמר לו נתניהו, "זאת אבידה גדולה עבורי. אין זה משנה מה אורכם של החיים, הם תמיד קצרים מידי. גם אם אתה חושב שאתה מוכן לפרידה מהורים, אף פעם אינך באמת מוכן לזה''.

תנחומיו של אובמה הצטרפו להודעת האבל שפרסם שלשום ביום ההלוויה המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני, שמצוי בקשרי חברות עם נתניהו עוד מסוף שנות ה-70. אתמול שלחו לנתניהו איגרות תנחומים גם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד.

גם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי העביר לנתניהו מכתב תנחומים. "אני משער את עוצמת כאבך, אל מול האובדן של מי שמילא מקום כה משמעותי בחייך. משחר ילדותך ועד להגיעך לראשות הממשלה, היה אביך נוכח עמך בכל הרגעים, המאושרים כמו גם הקשים של הקריירה יוצאת הדופן שלך. פרופ' נתניהו מותיר אחריו מורשת אקדמית שערכה לא יסולא בפז, במיוחד בכל האמור במחקריו על יהדות ספרד. בזכות יצירתו זו ייזכר בן ציון נתניהו כאחד מגדולי ההיסטוריונים הישראלים. מלבד זאת היה זה אדם שחי ונשם את אהבתו האותנטית לעם ישראל ולארץ ישראל", כתב סרקוזי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר גם הוא איגרת תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו, היושב שבעה על מות אביו, הפרופסור בן ציון נתניהו. "אני חולק את כאבך ומאחל לך ולקרוביך אומץ וכוח עמידה בשעה קשה זו", כתב פוטין לנתניהו, באגרת שהעביר שגריר רוסיה בישראל, סרגיי יעקובלב, שהגיע לבית האב בירושלים. השגריר העביר לנתניהו מכתב נוסף, מהנשיא היוצא דימיטרי מדבדב. "אנא קבל את תנחומיי מעומק לבי בשעת שכול קשה זו. אהובינו תמיד ישארו בזכרוננו", כתב מדבדב.

מוקדם יותר, קיים נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקור תנחומים אצל נתניהו, ובמהלך היום המשיכו מאות בני אדם נוספים לפקוד את בית האב בירושלים, שם ראש הממשלה יושב שבעה יחד עם אחיו עידו.

בין המנחמים היו נגיד בנק ישראל סטנלי פישר; השרים דן מרידור, אלי ישי וסילבן שלום; נאווה בוקר, אלמנתו של ליאור בוקר שנהרג באסון הכרמל; הבדרן אבי קושניר; דוקטור יהודה דוד, הרופא הישראלי שהיה מעורב בפרשת תביעת הדיבה על מותו של הילד מוחמד א-דורה, שזוכה לפני כשלושה חודשים, וכן מאות פעילי ליכוד.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
אבו מאזן שיגר איגרת תנחומים לנתניהו על מות אביו
נתניהו ספד לאביו: ”תמיד הראית לנו מהי מחויבות לאומה”
בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, מת בגיל 102

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully