וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בכבישים: מתחילת השנה - 100 הרוגים בדרכים

5.5.2012 / 19:50

מדובר בירידה של 20% בהשוואה לחודש מאי בשנה שעברה. בקרוב תובא לאישור תכנית רב-שנתית להורדת מספר ההרוגים בתאונות. אור ירוק: "המספר גבוה, השאיפה - להמשיך בירידה"

מרדכי גולן, בן 60 מקרית חיים, שנהרג הבוקר (שבת) בעת שרכב על אופנועו בכביש 854 בין כרמיאל לתפן, הוא ההרוג המאה בתאונות הדרכים מאז תחילת שנת 2012. הנתון אמנם קשה, אולם מדובר למעשה בירידה של 20 אחוזים במספר ההרוגים לעומת השנה שעברה. בחודש מאי 2011 נרשמו 125 הרוגים בתאונות ברחבי הארץ.

בעמותת "אור ירוק" הביעו סיפוק מהירידה, אך ציינו כי המאבק בתאונות הדרכים לא תם. בשבועות הקרובים יביא משרד התחבורה לאישור הממשלה את התכנית הלאומית למאבק בתאונות בדרכים לעשור הקרוב, שמטרתה להקטין את מספר ההרוגים עוד יותר. היעד לשנת 2020 הוא מניין הרוגים שנתי מתאונות דרכים העומד על 270 בני אדם, במקום 385 הרוגים, כפי שנרשם ב-2011.

תאונת דרכים קטלנית בכביש 55, סמוך לאלפי מנשה, אפריל 2012. אודי זגיר, ספק 500
תאונת דרכים בחודש אפריל, בכביש 55/ספק 500, אודי זגיר

התכנית כוללת חמישה מרכיבים, כשהראשון שבהם הוא טיפול ב"כבישים אדומים" - כבישים מסוכנים שבהם אירע מספר גבוה של תאונות דרכים. דגש מיוחד יינתן על מרכיב האכיפה, ותקציב המשטרה בנושא יגדל מפחות ממיליון שקלים ל-160 מיליון שקלים. לפי התכנית, בכל משמרת תציב המשטרה 450 ניידות בכבישים ותתמקד באכיפה של עבירות תנועה שיש להן קשר ישיר לתאונות, בהן נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אי חגירת חגורות בטיחות, נסיעה במהירות מופרזת ונהיגה בהיסח הדעת.

"לעולם יהיו תאונות דרכים"

מרכיב נוסף בתכנית הוא עידוד מתן הנחות לאביזרי בטיחות לכלי רכב והצבת רף מחייב של אביזרי בטיחות ברכבים חדשים, כגון כריות אוויר, מכשיר למניעת התהפכות ובלימת גלגלים. עוד עוסקת התכנית בשדרוג שירותי הפינוי וההצלה במדינת ישראל, פתיחה של מוקדי פינוי פצועים בכבישים המרוחקים, הסדרת פינוי מוסק במקומות מרוחקים ושינוי שיטת הלימוד של נהגים חדשים.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמאול אבואב, אמר לוואלה! חדשות כי "יש לזכור ש-100 הרוגים הוא עדיין מספר גבוה. אנחנו מברכים על כך ששר התחבורה ישראל כץ אימץ את התכנית החדשה והמעודכנת למאבק בתאונות הדרכים לשנים 2013-2020, אך צריך לסייג ולומר שהחזון של לא מעט מדינות בעולם הוא אפס הרוגים. לעולם יהיו תאונות דרכים, אך כאשר המדינה מטפלת בהן נכון לא נגזר שיהיו הרוגים". אבואב הסביר כי "השאיפה היא להמשיך במגמה של ירידה במספר. כעת אנחנו מצפים שהממשלה תאשר את התכנית, אשר צפויה להביא לירידה מרחיקת לכת במספר ההרוגים בתאונות הדרכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully