וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בבית זרזיר: הרכב הפרטי לא נתן זכות קדימה

קובי דוד

29.4.2012 / 17:23

חקירת תאונת הדרכים בעמק יזרעאל, בה נהרגו ימאמה וג'זל גריפאת, מעלה כי הגורם לתאונה הוא אי מתן זכות קדימה למשאית. המשטרה: "מדובר בתאונה כתוצאה מהגורם האנושי"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן)

שעות ספורות לאחר תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה היום (ראשון) בין מכונית פרטית למשאית, מתחילות להתבהר נסיבות האירוע שהתרחש סמוך לבית זרזיר שבעמק יזרעאל, ובו נהרגו ימאמה גריפאת בת ה-25 ואחייניתה, ג'זל גריפאת בת הארבע. ראש ענף תאונות דרכים, סנ"צ יוסי חתוכאי, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי רכב פרטי מסוג מאזדה לנטיס, בו היו ארבעה נוסעים, יצא מתחנת דלק בכניסה לבית זרזיר, ולא נתן זכות קדימה למשאית שנסעה על הכביש ראשי מכיוון צומת נהלל לזרזיר. "כתוצאה מכך, חזית המשאית התנגשה בדופן השמאלי של הרכב הפרטי, מה שגרם למותן של האישה והילדה", סיפר סנ"צ חתוכאי.

ימאמה גריפאת. פאנט
ההרוגות: ימאמה גריפאת בת ה-25 ואחייניתה, ג'זל גריפאת בת הארבע/פאנט

"כרגע אנחנו בחקירה על כל מרכיביה, גם את נהג המשאית אנחנו חוקרים. מהממצאים הראשונים עולה כי מדובר בתאונה כתוצאה מהגורם האנושי - אי מתן זכות קדימה ונסיעה באי זהירות", הוסיף סנ"צ חתוכאי. "אני קורא לנהגים לשים לב כאשר הם משתלבים לכביש ראשי, ולנהוג במשנה זהירות רבה. התאונה הטרגית הזו הייתה יכולה להימנע רק אם הגורם האנושי היה מבחין במשאית שנעה על הכביש הראשי".

פרמדיק בזירה: "המראות היו קשים"

הפרמדיק שהעניק טיפול רפואי לפצועים, שי אשכנזי, סיפר כי כשהגיע למקום, המראות היו מאוד קשים. "עשרות אנשים התגודדו מסביב לרכב הפרטי בו נמצאו הפצועים. הנהגת הייתה כבר ללא הכרה וללא דופק, הילדה הקטנה הייתה ללא הכרה. גם לאחר פעולות החייאה ממשוכות, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. שני הפצועים הנוספים סובלים מפגיעות ראש קשות ופונו להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם".

התאונה אירעה בשעות הצהריים, כשהמכונית הפרטית יצאה מתחנת הדלק באזור צומת זרזיר ונפגעה על ידי הנשאית. ארבעה בני אדם נלכדו בתוך המכונית, ולאחר שחולצו נקבע מותה של הצעירה. הילדה, ששהתה אף היא במכונית פונתה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים העמק בעפולה, אולם בדרך נקבע מותה. אמה של הילדה שנהרגה, בת ה-50, ובנה בן ה-11 נפצעו באורח קשה והועברו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

עוד בנושא:
אשה וילדה נהרגו בתאונה בין רכב למשאית בעמק יזרעאל

לפניות לכתב:davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully