וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוללות החדשות: מתקדמות יותר, חשאיות יותר

3.5.2012 / 20:27

חרף המחיר הרב, צוללת הדולפין החדשה והשתיים הנוספות שיגיעו בעתיד מגרמניה עשויות לאפשר איסוף מודיעין רב יותר, לחזק את יכולות ההטעיה והתקיפה ולהעניק גמישות מבצעית

במערכת הביטחון מתנהל ויכוח הנמשך כבר שני עשורים על נחיצותן של הצוללות בצה"ל, כשברקע תקציב הביטחון ההולך ומצטמצם והמשאבים קטנים. בסופו של דבר, הצוללת היא הרי הכלי היקר ביותר שיש לצה"ל והתחזוקה שלה מדי שנה נאמדת בכסף רב. ראשי מערכת הביטחון הכריעו את הכף וקבעו כי יכולותיה של הצוללת אל מול האיומים ונוכח הסיוע הכלכלי של ממשלות גרמניה השונות במימון של חלק מהצוללות – כל אלה מצדיקים את ההשקעה.

לצה"ל, עד הבוקר, היו שלוש צוללות שבכל זמן נתון היו במצב שונה, ופעלו לטובת שימוש אחר. הצטרפות הצוללת אח"י-תנין ושתי הצוללות הנוספות שיגיעו בעתיד תאפשר לצה"ל גמישות מבצעית רחבה יותר בהפעלת צוללות בו-זמנית למגוון רחב של פעילויות. יצוין כי הצוללת החמישית אמורה להגיע בעוד כשנתיים, ואילו הצוללת השישית תגיע לישראל בעוד כחמש שנים.

צוללת דולפין. AP
אחד היתרונות של הצוללת החדשה היא היכולת לשהות מתחת למים לפרק זמן של שבועיים, ובכך להגיע לטווחים רחוקים יותר תחת חשאיות רבה. צוללת מדגם "דולפין"/AP

אח"י תנין היא מדגם צוללות הדיזל, מהמתקדמות ביותר בעולם. אחד היתרונות של הצוללת החדשה היא היכולת לשהות מתחת למים לפרק זמן של שבועיים, ובכך להגיע לטווחים רחוקים יותר תחת חשאיות רבה. זאת, בניגוד לצוללות הישנות יותר שברשות חיל הים שנדרשות לעלות מעל פני המים בתום פרקי זמן קצרים יותר, כדי להפעיל את מנועי הדיזל ולהטעין מצברים. בנוסף, הצוללת החדשה מאפשרת לחיל הים לשלוח לוחמים וצוללנים לפעילות חשאית מחוץ לצוללת ולהשיבם באמצעות תאים מיוחדים.

גורם בכיר במערכת הביטחון הדגיש כי הצוללות הללו יגבירו את יכולות ההטעיה של ישראל, באמצעות הפעלת צוללות בטווחים גדולים יותר תחת מעטפת סודיות גבוהה. קצין בכיר בחיל הים הסביר כי במסגרת התרחבות קשת האיומים באזור, הצוללות הנוספות יאפשרו איסוף מודיעין רב יותר וכן תקיפת מספר רב של מטרות. על פי פרסומים זרים, הצוללות של חיל הים בעלות יכולת שיגור טילים בעלי ראש נפץ גרעיניים.

ישראל קיבלה את צוללת ה"דולפין" הרביעית מגרמניה
אתמול: בכירי משרד הביטחון אישרו את הצוללת
דיווח בגרמניה: "ישראל הפשירה כספי הרשות תמורת צוללת גרמנית"
קצין איסוף: כך כמעט איבדה ישראל צוללת חדישה

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully