וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לישראל? בכירי משרד הביטחון מאשרים את הצוללת בגרמניה

2.5.2012 / 19:15

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, הגיע לברלין לפגישות עם בכירים במשרד ההגנה הגרמני, בין היתר לצורך בחינה של יציאת הצוללת הרביעית שרכשה ישראל מחופי גרמניה לארץ

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי שני, הגיע הבוקר (רביעי) לביקור בגרמניה לצורך פגישה עם גורמים בכירים במשרד ההגנה הגרמני. בין היתר, ידונו הצדדים על מפרט צוללת ה"דולפין" הרביעית במספר שרכשה ישראל מגרמניה ועל בחינה של יציאת הצוללת מחופי גרמניה לכיוון ישראל. לפי פרסומים זרים, צוללות הדולפין חמושות בטילי שיוט בעלי ראשי קרב גרעיניים, והן מהוות רכיב משמעותי ביכולת "המכה השנייה" של צה"ל.

לפני כחודשיים וחצי, סיימה החברה הגרמנית HDW את עבודותיה על צוללת הדולפין הרביעית של חיל הים, שתוכנן כי תצא מיד לאחר מכן להפלגות ניסוי מהמספנה בעיר קיל ובהמשך תעשה דרכה לעבר ישראל. ייצור הצוללת וכל הפרטים הנוגעים בדבר הינם תחת מעטה חשאיות, אך עם זאת מתגאים הגרמנים בכך שמדובר בצוללת באורך 68 מטרים - הארוכה ביותר שנבנתה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה.

הצוללות מדגם דולפין נבנות במספנת החברה תחת אבטחה כבדה ומעקב צמוד של אנשי משרד הביטחון, נציגי חיל הים ונציגים של התעשיות הביטחוניות, ששוהים דרך קבע בגרמניה. גרמניה העבירה לישראל את שלוש הצוללות הראשונות בשנים 2000-1999, ומימנה כשליש מעלות ייצורן, בסעיף שעוגן בתקציב הביטחון השנתי של גרמניה. שתי צוללות נוספות אושרו בתקציב נוסף, הנאמד בכ-110 אירו מיליון לכל אחת. ייצור הצוללת השישית אושר לאחרונה, בתום משא ומתן ממושך שארך כמה שנים. לפי כמה דיווחים, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התנתה את העברת הצוללת לישראל בהפשרת כספי המסים של הפלסטינים, אותם החרימה ישראל אחרי קבלתם לאונסק"ו.

לפני כחודש וחצי הגיע שר הביטחון, אהוד ברק, לברלין כדי לחתום על העסקה לרכישת הצוללת השישית עבור חיל הים, הממומנת בחלקה על ידי ממשלת גרמניה. במהלך הביקור נפגש ברק עם שר ההגנה הגרמני, תומס דה מיזייר, ועם בכירים נוספים במשרד ההגנה. ואילו בכלי התקשורת בגרמניה נמתחת מפעם לפעם ביקורת על מימון הפרויקט, בשל הבנייה המתמשכת בהתנחלויות, שגרמניה מתנגדת לה בתקיפות. הצוללת החמישית עדיין נמצאות בבנייה, ותגיע לישראל בשנת 2014 לערך. ועם זאת טרם החלה הרכבתה של הצוללת השישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully