וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שהכנסת תתפזר: השרים מקדמים חלופות לחוק טל

פנחס וולף

3.5.2012 / 18:39

שתי הצעות שהגישו נציגי עצמאות וישראל ביתנו מבקשות לבטל את הסדר "תורתם אומנותם" ולמסד שירות אזרחי למי שהצבא לא חפץ בשירותיו. ליברמן: "אחרי הבחירות יהיה קשה יותר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת שרים לחקיקה תדון ביום ראשון בשתי הצעות חוק המבקשות להחליף את חוק טל. הצעת החוק של ישראל ביתנו, אותה הגיש יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת דוד רותם, קובעת כי תקבע מכסה מוגדרת לפטור הן לאנשי "תורתו אומנותו" והן לאמנים וספורטאים מצטיינים, והיתר, כולל ערבים, יתגייסו כרגיל לשירות צבאי או אזרחי. חבר הכנסת משה מטלון הסביר כי "זהו גלגול שלישי של הצעת החוק, אולם הפעם הגענו לשעת הכרעה היסטורית, שעה המהווה הזדמנות לכולנו, להעברתו הסופית בכנסת. אנחנו קוראים לכל הציבור להביע את תמיכתו בחוק".

ליברמן נפגש עם נציגים ממאהל הפרייארים. עומר מירון
"למען העניין אנו מוכנים להתחלק בקרדיט גם עם המפלגות האחרות". ליברמן ורותם בפגישתם היום עם נציגי "מחאת הפראיירים"/עומר מירון

ההצעה של עצמאות, אותה הגישה יו"ר הסיעה, חברת הכנסת עינת וילף, דומה בעיקרה והיא קובעת שצה"ל הוא זה שיקבע מי יתגייס לשירות צבאי והיתר ילכו לשירות אזרחי.

"אנחנו מקדמים שתי הצעות חוק פרטיות שתחלפנה את חוק טל", אמרה וילף. "אחת ההצעות תעלה ביום ראשון הקרוב להצבעת השרים והיא מבססת את זכותו הראשית והעדיפה של צה"ל לגייס את כל מי שהוא צריך מקרב מחזורי בני ה-18 ומחייבת את כל מי שאינם מגויסים לשרת שירות אזרחי בן שנה. לאחר מכן כולם משוחררים לשוק העבודה. חוק זה מבטל בפועל את 'תורתו אמנותו' כמנגנון פטור משירות. הצעת החוק הזאת היא התכנית היחידה שמבוססת על תפישת הביטחון של צה"ל".

"מוכנים להתחלק בקרדיט"

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, נפגש בצהרים עם נציגי "מאהל הפראיירים" והתנועות לשוויון בנטל. בעקבות הפגישה יחלו הפעילים כבר היום במאמץ להחתמת 61 חברי כנסת על הצעת החוק של "ישראל ביתנו", מתוך תקווה שלהם שהחוק יוכל לעבור בהצבעה במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, גם אם יעברו עד אז הצעות החוק לפיזור הכנסת. ליברמן הודיע כי גם אם ועדת השרים לחקיקה לא תאשר את הצעת החוק של מפלגתו, ההצעה תובא להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי.

"למען העניין אנו מוכנים להתחלק בקרדיט גם עם המפלגות האחרות וישראל ביתנו תתמוך גם בהצעות החוק שלהן כשיביאו אותן, אך כרגע נוצרה הזדמנות אמיתית להעביר את החוק בגלל המצב הפוליטי המיוחד ואחרי הבחירות זה יהיה הרבה יותר קשה", אמר ליברמן. הוא סיפר בפגישה כי שוחח עם יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, שאמר לו כי אם יהיו 61 חברי כנסת שיחתמו כי הם מעוניינים בהעלאת החוק, הוא יהיה מחויב להביא את החוק להצבעה גם אם קודם לכן תפוזר הכנסת.

חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת: פיזורה יוביל להארכת חוק טל
נתניהו לראשי המאבק נגד חוק טל: "אציג חוק שוויוני יותר"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully