וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בדף הפייסבוק שלו: "אציע תחליף לחוק טל"

פנחס וולף

26.4.2012 / 14:38

לאחר שבליכוד ובקדימה ציינו כי יקדמו תחליף לחוק טל - גם שר החוץ יוצא ביוזמה דומה. "כדי שחילונים וחרדים, דרוזים, ערבים ובדואים ישרתו יחדיו, לא צריך הצהרות בומבסטיות"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הודיע היום (חמישי) כי בכוונת מפלגתו, ישראל ביתנו, להביא את "חוק שירות שווה לכולם" להצבעה במליאת הכנסת ב-9 במאי, גם אם לא תהיה לכך הסכמה קואליציונית.

הצעת החוק של ישראל ביתנו אמורה להוות תחליף לחוק טל, המאפשר דחיית גיוס לבחורי ישיבות, שתוקפו יסתיים באוגוסט. ליברמן כבר הודיע כי אין בכוונתו להתפשר על חוק שיהיה דומה לחוק טל. ההערכה היא כי לקראת תום תוקף החוק הקיים תעמיק המתיחות בממשלה בין ישראל ביתנו לסיעות החרדיות, וליהדות התורה בפרט.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אוקטובר 2011. עומר מירון
לא יתפשר על חוק שיהיה דומה לחוק טל. ליברמן/עומר מירון

"כדי שבטקס חיילים מצטיינים שייערך ביום העצמאות הבא יעמדו זה לצד זה חיילים חילונים וחרדים, דרוזים, ערבים ובדואים - לא צריך הצהרות בומבסטיות", הוא כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו. "מה שצריך הוא שכל מי שמדבר בעד שוויון בנטל, כל חבר כנסת מימין ומשמאל, מהקואליציה ומהאופוזיציה, יגיע ב-9 במאי לכנסת ויצביע בעד הצעת החוק שהגישה ישראל ביתנו וקובעת שרות שווה לכולם".

"המצב הנוכחי לא יימשך"

ליברמן הוסיף: "אני קורא לכל הקבוצות, הארגונים והאנשים שפועלים בעניין לפנות לכל חברי הכנסת בליכוד, בעבודה, בקדימה, בעצמאות, באיחוד הלאומי, בבית היהודי ובמרצ ולדרוש מהם להתייצב ולתמוך בהצעה בלי גימיקים ובלי תירוצים. מי שרוצה שכולם ישרתו בצבא פשוט יגיע ויצביע".
על פי הצעת החוק, שיזם ח"כ דוד רותם, תוגדר מכסה קבועה של מקבלי פטור בחוק, והיא תחול על חרדים, סטודנטים באקדמיה, ספורטאים ואמנים מצטיינים. מלבד ההצעה שמובילה ישראל ביתנו, גם הליכוד, קדימה והעצמאות מובילות הצעות חוק בעלות עיקרונות דומים.

במקביל, ממשיכה מחאת "מאהל הפראיירים" בגן הוורדים בירושלים. לא מעט פוליטיקאים ואנשי צבא לשעבר מגיעים כדי לתמוך בפעילים במאבקם למען שוויון בנטל הצבאי. בשבוע האחרון, הגיעו אל המאהל הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, השר לשעבר צחי הנגבי וחברת הכנסת נינו אבסדזה.

גם יו"ר קדימה והרמטכ"ל לשעבר, שאול מופז, הגיע לתמוך והכריז על החקיקה שיוזמת מפלגתו, למען שוויוניות בחלוקת הנטל, שתוצג בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת. "המצב הנוכחי לא יימשך. צה"ל לא יכול להיות צבא המיעוט. המציאות הנוכחית בלתי מתקבלת על הדעת", הבהיר מופז, וציין כי החקיקה החדשה אינה מכוונת נגד אף גורם, לא הציבור הערבי ולא הציבור החרדי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully