וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לכנסת: פיזורה יוביל להארכת חוק טל

פנחס וולף

3.5.2012 / 0:14

החוק השנוי במחלוקת יוארך בכ-4 חודשים. כך עולה מחוות דעת שהגיש היועץ איל ינון. זאת "על אף המצב הבעייתי שבו יוותר בספר החוקים חוק שבג"ץ קבע שאינו חוקתי"

בעקבות פיזור הכנסת שצפוי להיות בשבוע הבא, חוק טל יוארך עד ינואר 2013 – כך קובעת חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שהוגשה לבקשתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה). ינון הביא בחוות דעתו את סעיף 38 לחוק יסוד: "הכנסת, שעל פיו חוק שתוקפו אמור לפוג בתוך ארבעה חודשים לאחר שהכנסת החליטה להתפזר, ימשיך להיות בתוקף עד שלושה חודשים לאחר שהכנסת החדשה תחל בפעילותה".

על פי החלטת בית המשפט העליון לא ניתן להאריך את תוקפו של חוק טל ולכן תוקפו יפוג ב-1 באוגוסט. מדובר בטווח של תוך ארבעה חודשים מאז פיזור הכנסת, ולכן לא ניתן לחוקק חוק חלופי. ההערכה היא שהכנסת הבאה תחל בפעילותה לקראת אמצע או סוף אוקטובר, מה שאומר שחוק טל יהיה בתוקף עד אמצע או סוף ינואר 2013.

"על אף המצב הבעייתי שבו יוותר בספר החוקים חוק שבג"ץ קבע שאינו חוקתי, תוצאה זו מתבקשת מלשונו של סעיף 38 הנ"ל, מתכליתו ומהגיונו של פסק הדין, שהרי בית המשפט לא התכוון להותיר את סוגיית גיוסם של בחורי הישיבות במצב של חלל נורמטיבי ובלא הסדרה חוקית כלל", כתב ינון.

ינון הוסיף כי, "מסקנתי היא כי אין בפסק דינו של בית המשפט העליון בעניין חוק טל כדי למנוע את החלת סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת על החוק. נוכח פסק הדין וייחודיותה של הסיטואציה שבפנינו, אם אכן תחליט הכנסת על התפזרותה, בכוונתנו להגיש לבית המשפט ולצדדים להליך הודעה בדבר עמדתנו זו".

הכנסת צפויה להתפזר; מסתמן: בחירות ב-4 בספטמבר
לפיד בכנס בחירות ראשון: לשלול קצבאות ממשתמטים
גם ברק מצטרף: יגיש הצעת חוק "שירות חובה לכל"
דעה - אהוד ברק: לא סחבק, בדרן

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עדכון ראשון: 20:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully