וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת צפויה להתפזר; מסתמן: בחירות ב-4 בספטמבר

פנחס וולף

2.5.2012 / 19:38

ההצעה לפיזור המשכן הוגשה על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ אלקין בתיאום עם ראש הממשלה - ותעלה כנראה להצבעה בשבוע הבא. קדימה: נתמוך בכל מועד שעליו יגובש רוב בכנסת

יו"ר הקואליציה זאב אלקין הגיש היום (רביעי), בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצעת חוק לפיזור הכנסת אשר ככל הנראה עליה יצביעו חברי הכנסת בשבוע הבא. בהצעת החוק לא נכתב תאריך לפיזור הכנסת משום שעדיין מתנהלים דיונים בנושא. עם זאת, ההערכה הרווחת היא שהבחירות יתקיימו בארבעה בספטמבר, אך מנגד ישנן שמועות שראש הממשלה יעדיף את רצון החרדים ויציע את התאריך ה-14 באוגוסט.

בתגובה להצעת החוק פרסמה קדימה הודעה בה נכתב כי "קדימה תתמוך בכל הצעת חוק שתקדים את הבחירות, בכל מועד שעליו יגובש רוב בכנסת".

מוקדם יותר העריך יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי הצעות החוק לפיזור הכנסת יידונו כבר ביום שני הקרוב. "אני מכיר את המשא ומתן בין הסיעות ואמנם אין עוד הסכמה על התאריך המדוייק של קיום הבחירות, אך יש הסכמה לקדם את זה כבר ביום שני הקרוב והערכה שלי שהחקיקה תושלם", אמר ריבלין לגורמים.

מלבד הצעתו של אלקין, ישנן הצעות חוק פרטיות נוספות שיעלו להצבעה טרומית ביום שני. ככל הנראה, המתווה הוא שביום שלישי בבוקר ועדת הכנסת תאשר את ההצעות בהכנה לקריאה ראשונה, ואחר הצהריים ההצעה תובא למליאה בקריאה ראשונה. מיד לאחר מכן ההצעה תחזור לוועדת הכנסת להכנה לקריאה שנייה ושלישית ואז או כבר ביום רביעי בבוקר, יובאו ההצעות לכנסת לקריאה שנייה ושלישית, החקיקה תושלם והכנסת תפוזר.

"תתחילו להתנהג כאופוזיציה"

במהלך ישיבת המליאה היום, דיבר שר החינוך, גדעון סער (ליכוד), על מועד הבחירות והתייחס להעדפת האופוזיציה לקיים אותן במועד מאוחר יותר. "האם יש עוד מקום בעולם שבו האופוזיציה נאבקת לדחות בכוח בחירות? אתם שלוש שנים וחצי באופוזיציה ועדיין אומרים שאתם לא ערוכים". סער המשיך את דבריו וסיפר כי "לפני כמה שבועות הייתי ער בשעת לילה מאוחרת, ראיתי את חגיגת הניצחון של יו"ר האופוזיציה החדש", ופנה לנציגת האופוזיציה בדיון, ח"כ רונית תירוש, ואמר לה "גם את ח"כ רונית תירוש היית איתו על הבמה".

סער המשיך ואמר כי "ח"כ מופז אמר גם שהוא יחליף את הממשלה הרעה הזאת. עכשיו יש לכם רק דבר אחד לעשות כדי להגשים את החלום שלכם - בואו נלך לעם, במערכת בחירות קצרה ועניינית. העם יכריע. נשארו לכם כמה ימים עד סוף הקדנציה הנוכחית. הצעתי החברית לכם - תתחילו להתנהג כאופוזיציה לפחות בימים הספורים שנשארו לכם - כי עד היום לא התנהגתם ככה".

דווקא נציגת מפלגת קדימה בדיון, ח"כ תירוש, הביעה תרעומת על הקדמת הבחירות והגיבה לדבריו של סער. "בוודאי שאנחנו רוצים שתיפלו, אבל מי החליט על הבחירות?", אמרה והוסיפה, "אתם לוקחים את עם ישראל לבחירות ועלויות כלכליות, אתם מצפצפים על תהליכים דמוקרטיים כי ביבי פוחד שליברמן ישיג אותו וכולנו משלמים את המחיר". גם מצידה של ש"ס נשמעה אי שביעות רצון מהקדמת הבחירות. ח"כ יצחק וקנין, שניהל את הישיבה, אמר כי "אם תתקיים הצבעה חשאית, 118 ח"כים יצביעו נגד הקדמת הבחירות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
מסתמן: הכנסת תפוזר באמצע השבוע הבא
ישי נפגש עם ראשי האופוזיציה לתאם מועד לבחירות
דעה - אהוד ברק: לא סחבק, בדרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully