וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הכנסת תפוזר באמצע השבוע הבא

פנחס וולף

2.5.2012 / 14:32

אם יאשרו הח"כים את הצעת החוק לפיזור הכנסת, היא תפוזר ותחל רשמית מערכת הבחירות. ככל הנראה, הבחירות ייערכו או ביום שלישי 28 באוגוסט או ביום שלישי שאחריו 4 בספטמבר

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין העריך היום (רביעי) בפני גורמים בכנסת כי הצעות החוק לפיזור הכנסת יידונו כבר ביום שני הקרוב. "אני מכיר את המשא ומתן בין הסיעות ואמנם אין עוד הסכמה על התאריך המדוייק של קיום הבחירות, אך יש הסכמה לקדם את זה כבר ביום שני הקרוב והערכה שלי שהחקיקה תושלם", אמר ריבלין לגורמים.

מדובר בהצעות חוק פרטיות שיעלו להצבעה טרומית ביום שני. ככל הנראה, המתווה הוא שביום שלישי בבוקר ועדת הכנסת תאשר את ההצעות בהכנה לקריאה ראשונה, ואחר הצהריים ההצעה תובא למליאה בקריאה ראשונה. מיד לאחר מכן ההצעה תחזור לוועדת הכנסת להכנה לקריאה שנייה ושלישית ואז או כבר ביום רביעי בבוקר, יובאו ההצעות לכנסת לקריאה שנייה ושלישית, החקיקה תושלם והכנסת תפוזר.

מליאת הכנסת, פתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
ייתכן שהכנסת תפוזר כבר ביום שלישי/מגד גוזני

זהו למעשה מעין אישור סופי לכך שהתהפכו היוצרות במליאה - הקואליציה רוצה להקדים את הבחירות, בעוד האופוזיציה מבקשת לדחות את הקץ. במהלך ישיבת המליאה היום, דיבר שר החינוך, גדעון סער (ליכוד), והקשה: "האם יש עוד מקום בעולם שבו האופוזיציה נאבקת לדחות בכוח בחירות? אתם שלוש שנים וחצי באופוזיציה ועדיין אומרים שאתם לא ערוכים". סער המשיך את דבריו וסיפר כי "לפני כמה שבועות הייתי ער בשעת לילה מאוחרת, ראיתי את חגיגת הניצחון של יו"ר האופוזיציה החדש", ופנה לנציגת האופוזיציה בדיון, ח"כ רונית תירוש, ואמר לה "גם את ח"כ רונית תירוש היית איתו על הבמה".

"ביבי פוחד שליברמן ישיג אותו"

סער המשיך ואמר כי "ח"כ מופז אמר גם שהוא יחליף את הממשלה הרעה הזאת. עכשיו יש לכם רק דבר אחד לעשות כדי להגשים את החלום שלכם - בואו נלך לעם, במערכת בחירות קצרה ועניינית. העם יכריע. נשארו לכם כמה ימים עד סוף הקדנציה הנוכחית. הצעתי החברית לכם - תתחילו להתנהג כאופוזיציה לפחות בימים הספורים שנשארו לכם - כי עד היום לא התנהגתם ככה".

דווקא נציגת מפלגת קדימה בדיון, ח"כ תירוש, הביעה תרעומת על הקדמת הבחירות והגיבה לדבריו של סער. "בוודאי שאנחנו רוצים שתיפלו, אבל מי החליט על הבחירות?", אמרה והוסיפה, "אתם לוקחים את עם ישראל לבחירות ועלויות כלכליות, אתם מצפצפים על תהליכים דמוקרטיים כי ביבי פוחד שליברמן ישיג אותו וכולנו משלמים את המחיר". גם מצידה של ש"ס נשמעה אי שביעות רצון מהקדמת הבחירות. ח"כ יצחק ווקנין, שניהל את הישיבה, אמר כי "אם תתקיים הצבעה חשאית, 118 ח"כים יצביעו נגד הקדמת הבחירות".

בנוסף, מסתמן תאריך מדויק יותר לבחירות לראשות הממשלה. הבחירות ייערכו או ביום שלישי 28 באוגוסט או ביום שלישי שאחריו 4 בספטמבר. בימים האחרונים וגם בשעות האחרונות מתקיימות פגישות בין כל סיעות הבית כדי למצוא את התאריך המוסכם, כאשר הסיעות החרדיות מעדיפות את התאריך של 28 באוגוסט משום שהוא רחוק מעט יותר מראש השנה. עם זאת, רוב הסיעות מעדיפות בשלב זה את 4 בספטמבר והדיונים בנושא נמשכים. ביום ראשון צפוי ראש הממשלה להודיע על התאריך בנאומו בוועידת הליכוד שכנראה יהפוך לנאום שיפתח את מערכת הבחירות.

בתוך כך, המפלגות מתכוננות לקיום הפריימריז ולבחירות. ככל הנראה, במהלך חודש יוני ייערכו הבחירות המקדימות בעבודה בקדימה ובליכוד.

עוד באותו נושא
ברק: "אנו לא משוריינים במפלגה אחרת, נרוץ בבחירות"
לפיד בכנס בחירות ראשון: לשלול קצבאות ממשתמטים
לפני שבוע: העבודה תציע חוק לפיזור הכנסת

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully