וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אנו לא משוריינים במפלגה אחרת, נרוץ בבחירות"

פנחס וולף

2.5.2012 / 10:25

יו"ר מפלגת "העצמאות" ושר הביטחון פתח את קמפיין מפלגתו והבהיר כי הוא לא משוריין בליכוד. "העצמאות כבר עברה את אחוז החסימה", אמר וקרא לבוחרים: "בואו איתנו לדרך המלך"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

יו"ר מפלגת העצמאות ושר הביטחון, אהוד ברק, קיים הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, בה הודיע כי בכוונתו להמשיך ולהנהיג את המפלגה ולא להצטרף לליכוד. "באנו לכאן לומר לכם שעצמאות בראשותי רצה לבחירות הקרובות", אמר ברק במסיבת העיתונאים, "תהיינה בחירות בעוד מספר חודשים, לא ברור אם בתחילת ספטמבר או אמצע אוקטובר. אנחנו אומרים לאזרחים: בואו איתנו לדרך שלנו שהיא דרך המלך" וציין כי "אנחנו שמים את המדינה במרכז".

ברק התייחס להערכות לגבי שיריונו בליכוד ואמר: "באנו להפריך את השמועה שמשרתת כמה אנשים שחוששים מפיכחון ומאחריות ליד ההגה - את השמועה שאנחנו לא רצים או משוריינים במפלגה אחרת. אנחנו רצים עצמאית עם מפלגת עצמאות".

כמו כן אמר ברק כי על פי הסקרים האחרונים "העצמאות כבר עברה את אחוז החסימה". ולצד זאת סיפק ברק עקיצה ליאיר לפיד, שנאם אתמול בכנס הפעילים הראשון שלו באמצעות טלפרומטרים שקופים, ואמר כי "באנו בלי פרומפטרים, אבל עם רקורד של עשייה". על השאלה אם יציע ללבני לרוץ במפלגתו אמר ברק בציניות: "עוד לא סיימנו למיין את חברי הליכוד שרוצים לעבור אלינו, כבר נעבור לקדימה?".

אהוד ברק פותח את קמפיין הבחירות של מפלגת העצמאות, מאי 2012. דרור עינב
עקיצה ליאיר לפיד: "באנו בלי פרומפטרים, אבל עם רקורד של עשייה". ברק, היום/דרור עינב

לדבריו, "הבחירות זה פרק חשוב. זה לא פרק של המלכה או הדחה בתכנית ריאליטי. זה קובע את עתיד כולנו. הדברים שנקבעים מסביב לשולחן הממשלה הם הדברים החשובים ביותר לנו, לילדינו ולנכדינו. הם נושא לשיקול דעת רציני ולא למשחק. אדם חייב לשאול את עצמו בעד מה ובעד מי אני מטיל את הפתק". עוד ציין כי "מסביבנו סערה שלא ראינו כדוגמתה ומבינים בתחום הביטחוני והמדיני. במצבים כאלו דרושה יד מנוסה ויציבה על ההגה. אנחנו קוראים לאזרחים להצטרף אלינו".

"תראו איך כולם מתפוררים"

במסיבת העיתונאים, תחת הסיסמא "עצמאות. שמים את המדינה במרכז", השתתפו גם ארבעת חברי סיעת העצמאות הנוספים - עינת וילף, אורית נוקד, שלום שמחון ושכיב שנאן וכן חבר המפלגה, השר להגנת העורף שמונה לאחרונה לשגריר בסין, מתן וילנאי.

השר שלום שמחון אמר כי "אנחנו כאן כדי לומר שעצמאות מציגה אלטרנטיבה ומציגה גם אלטרנטיבה שלטונית. תראו איך כולם מתפוררים וההתפוררות הזאת תמשיך עוד יותר. יש רק אחד בישראל שמסוגל לאחד סביבו את המרכז הישראלי". כמו כן ציין כי "רק במגזרים הערבי, הבדואי, הדרוזי הצ'רקסי, המושבים והקיבוצים נביא ארבעה מנדטים – וזה בלי שדיברנו על העירוני".

על פי ההערכות, בחודשים האחרונים שקל נתניהו לשריין מקום לברק, ואולי לעוד אחד או שניים ממפלגתו, ברשימת הליכוד לכנסת, וכן כדי לזכות בתמיכת חברי הכנסת של הליכוד ומרכז המפלגה, הוא שקל להציע להרחיב את הרשימה הארצית על חשבון המקומות המשוריינים למחוזות. אלא שמאז הפרסום הראשון בוואלה! חדשות, הכחישו נתניהו וברק פעם אחר פעם את הכוונה זו. בישיבת סיעת העצמאות השבוע, הגדיל ברק לעשות ואף "איים" על חברי הכנסת של הליכוד שמי שימשיך להפיץ את השמועות על ריצה משותפת - "לא תישאר ברירה ואתחיל לשבח את אותם אנשים מהליכוד עד סופם המר". מסיבת העיתונאים היא למעשה תחילת הקמפיין של מפלגת העצמאות, שברוב הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד באותו נושא:
לפני שנה: הוקמה מפלגת "עצמאות" של ברק: נהיה אנטי-פולישוק
ברק פתח בקמפיין בחירות: "ייערכו בתוך שנה"
ה"דיל" של נתניהו: הרחבת הרשימה תביא לשריון ברק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully