וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: לא סחבק, בדרן

לירון מרוז

2.5.2012 / 13:40

שר הביטחון הכריז שיעמוד בראש "העצמאות" בבחירות הבאות ודחה בתוקף את עניין השריו?ן בליכוד. למרות זאת, לירון מרוז סבור שעם כל הכבוד להתבדחויות, ייתכן שאין בהכחשות דבר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

המידע הפוליטי המשמעותי ביותר שניתן לגזור ממסיבת העיתונאים של מפלגת העצמאות שנערכה הבוקר (רביעי) הוא שעיקר בוחרי המפלגה יגיעו מהמקומות הכי מנוגדים ליו"ר שלה, אהוד ברק. רק מהקיבוצים, מהמושבים, מהמגזר הדרוזי והצ'רקסי, נאמר שם, יגיעו ארבעה מנדטים. בין אם יש בהנחת היסוד האלקטורלית הזו גרעין של אמת ובין אם היא מופרכת לחלוטין, נראה שזה באמת הסיכוי היחידי של המפלגה הזו לשרוד. שלום שמחון במושבים, אורית נוקד בקיבוצים ושכיב שנאן במגזר הלא יהודי יביאו, ככל הנראה, הרבה יותר מצביעים מאשר אהוד ברק במגזר העירוני.

הבעיה היא שאת פרט המידע בנוגע לפוטנציאל האלקטורלי של המפלגה לא הביא ברק, אלא שמחון. ברק עסק בעיקר באמירות כלליות ולא מחייבות ובהערות ציניות משעשעות. בעוד חבריו מהללים ומשבחים אותו, כשעל פניהם ניכרת דאגה אמיתית לגורל המפלגה המדשדשת סביב אחוז החסימה, נראה שלשר הביטחון הדאגות הללו אינן נוגעות כלל ועיקר. פה עקיצה לעמית פוליטי לשעבר, שם הערה (ועוד אחת, ועוד אחת) לעיתונאית זו או אחרת, ובעיקר הומור עצמי משובח, עדיפים מבחינתו על פני התמודדות אמיתית עם המצב הפוליטי.

אהוד ברק פותח את קמפיין הבחירות של מפלגת העצמאות, מאי 2012. דרור עינב
"נכון שזה מרענן למצוא פוליטיקאי שלא מפחד לומר בכנסת לצלמים זועמים 'אל תכעסו, אנחנו צריכים כל אחד ואחד מכם', אבל האמירות האחרות עדיין נותרות ריקות מתוכן". ברק, הבוקר/דרור עינב

אז נכון שזה מרענן למצוא פוליטיקאי שלא מפחד לומר בכנסת לצלמים זועמים "אל תכעסו, אנחנו צריכים כל אחד ואחד מכם", ונכון שצריך לשבח אותו על העובדה שבניגוד לראשי המפלגות האחרות הוא ניאות לענות על שאלות עיתונאים, אבל אם בסופו של דבר התשובות ריקות מתוכן זה מותיר תחושת החמצה. ברק הוא דמות מספיק רצינית, מעמיקה וישירה כדי להתמודד באומץ עם שאלות קשות ולענות תשובות לעניין. או שאולי, בניגוד להכחשותיו הגורפות בימים האחרונים, הוא כן ישוריין בליכוד בסופו של דבר, ואז באמת אין טעם לעסוק בשאלות רציניות. כמו שאתם מדברים על חשיבותה של מפלגת העצמאות רק כדי שברק יישאר שר ביטחון, למה נראה לכם שמפלגה עם מנדטים בודדים תקבל את תיק הביטחון?

לבני בחרה את המילים "בשלב זה" בקפידה

במסיבת העיתונאים נאחזו אנשי העצמאות בסקר שפורסם הבוקר בערוץ 10 כמוצאי שלל רב. 3 מנדטים הם מקבלים בסקר הזה, שבמקביל משקף צניחה חופשית ליאיר לפיד ל-6 מנדטים בלבד. בשורה לא פחות רעה מקבל שאול מופז, שלמרות הירידה החדה אצל לפיד אינו מתרומם ונשאר עם 10 מנדטים. בקדימה מזכירים היום שגם לפני הבחירות הקודמות מצבם בסקרים היה בכי רע ולבסוף הם גמרו בתור המפלגה הגדולה ביותר. אבל אז הייתה במפלגה ציפי לבני, שידעה לכרסם היטב במצביעי העבודה ואולי גם קצת במאוכזבי מרצ. נכון לעכשיו האנשים האלה מתחלקים בין יחימוביץ' ללפיד ואולי קצת ברק, ובמקביל מופז אינו מצליח להעביר אליו מאוכזבי ליכוד.

לבני, חשוב לציין, טרם אמרה את המילה האחרונה בנוגע למערכת הבחירות הנוכחית. סביר להניח שצמד המילים "בשלב זה", שאמרה אתמול בעת התפטרותה וההצהרה על הישארותה בחיים הציבוריים, נבחרו בקפידה. אם היא תתמודד בכל זאת במערכת הבחירות הנוכחית, סביר שזה יהיה חלק ממשהו גדול, שיוכל להשפיע באופן משמעותי על מערכת הבחירות וימקם אותה לאחריה בצומת מרכזי של קבלת החלטות. יאיר לפיד, אגב, אינו האופציה היחידית. אם זה יתממש, תהיה זו בשורה ממש רעה למופז. לא צריך לחכות במתח יותר מדי זמן, במערכת בחירות כל כך קצרה התשובות לכך יתקבלו ממש בקרוב.

עוד באותו נושא:
ברק: "אנו לא משוריינים במפלגה אחרת, נרוץ בבחירות"
לבני פורשת: "לא מצטערת שסירבתי להיכנע לסחטנות פוליטית"
ה"דיל" של נתניהו: הרחבת הרשימה תביא לשריון ברק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully