וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנות מאסר לסב שהתעלל מינית בנכדתו במשך שנים

גלעד גרוסמן

2.5.2012 / 18:40

הסב ביצע המעשים כשהשגיח על נכדתו עד שעברה המשפחה דירה לפני 18 שנה. ארבע נשים, בהן דודתה של הנכדה, התלוננו על מעשים דומים. השופטים: "לולא גילו היינו מחמירים יותר"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (רביעי) שבע שנות מאסר על גבר בן 83, שהורשע בביצוע שורה ארוכה של עבירות מין שביצע בנכדתו, במשך ארבע שנים. מגזר הדין עולה כי משפחתה של הילדה, שהייתה בת שמונה כשההתעללות החלה, התגוררה בצמוד לסב, והוא נהג להשגיח עליה כאשר הוריה לא היו בבית. במספר רב של הזדמנויות, בתדירות של אחת לשבוע או שבועיים, נהג הסב להיכנס בלילות לחדרה של נכדתו, ובעודה ישנה לבצע בה עבירות מין.

המעשים, שנפסקו לאחר שהנכדה ובני משפחתה עברו להתגורר ביישוב אחר, נחשפו רק כאשר הנכדה, אז בת 19, הטיחה בפני אמה, במהלך ריב עמה, את העובדה שסבה התעלל בה מינית כשהייתה קטנה. הנכדה סירבה להגיש תלונה במשטרה ורק לפני כשנתיים, בהיותה בת 30, סיפרה על מעשיו של הסב במהלך טיפול פסיכולוגי. לאחר החשיפה הגישה הנכדה תלונה במשטרה, וסיפרה שעוד ארבע נשים, בהן גם דודתה, נפלו קורבן למעשיו של הסב. אולם, במקרים אלו הסב לא הואשם בשל התיישנות שחלה על העבירות.

"לא היסס לבצע עבירות גם בנוכחות אחרים"

"הנאשם ביצע עבירות מין בנכדתו בהזדמנויות רבות לאורך מספר שנים תוך ניצול האמון שניתן בו, הן על ידי המתלוננת והן על ידי הוריה אשר ביקשו ממנו להשגיח עליה בעת היעדרותם", נכתב בגזר הדין. "מדובר בהתנהגות ומעשים שהפכו לשגרת חייה של המתלוננת, כשהוריה יוצאים מהבית וסבה, הנאשם, משגיח עליה. הנאשם לא היסס לבצע עבירות גם בנוכחות אחרים".

השופטים ציינו את הנזק הרב שנגרם לצעירה, ובשל כך חייבו את הסב לפצות את נכדתו ב-50 אלף שקלים, אולם מנגד התייחסו לגילו המבוגר של הסב ולכך שהמעשים בוצעו לפני למעלה מ-20 שנה. "בלעדי הנסיבות לקולא: גילו המבוגר מאוד שמשמעותו, חלילה, סיום חייו מאחורי סורג ובריח וחלוף הזמן הרב מאז ביצוע העבירות, היינו גוזרים על הנאשם עונש חמור יותר", הבהירו השופטים.

לקריאה נוספת:
חשד: סב ביצע מעשים מגונים בנכדותיו במשך שנים
סב מהדרום הורשע בביצוע מעשים מגונים בנכדתו
אישום: הסב אנס את ארבע נכדותיו הקטינות

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully