וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מעוז: שני עדי הגנה לא התייצבו, הדיון הופסק

גלעד גרוסמן

2.5.2012 / 10:30

נפתח שלב העדויות מטעם ההגנה במשפטו של דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו. לאחר ששכן המשפחה העיד כי אחיו התאום נראה רגוע בבוקר שלאחר הרצח, השופטים הוציאו צו לעדים הנעדרים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

משפטו של דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נוח ונורית מעוז, נמשך הבוקר (רביעי) בבית משפט המחוזי בירושלים, עם פתיחת שלב העדויות מטעם ההגנה. עד ההגנה הראשון, שכנם של בני משפחת מעוז, ערן וגה, סיפר כי צפה על ביתם של משפחת מעוז בבוקר שבו נמצאו הגופות. לדבריו, "השכנה צעקה" ואילו ניר, אחיו התאום של הנאשם נראה רגוע יותר ודיבר בטלפון עם המשטרה - התנהלות שלפי דבריו, העלתה אצלו את "החשד כי מדובר ברצח מתוך המשפחה". הדיון הופסק, לאחר ששני עדי הגנה לא הגיעו, והשופטים הוציאו להם צו הבאה ובשעה זו ממתינים בבית המשפט להגעתם.

קודם לכן הדגיש פרקליטו של דניאל מעוז, עורך הדין דוד ברהום, בשלב סיכום ביניים במשפט כי לדניאל מעוז לא הייתה יד במעשה. "דניאל לא יספר רק על עצמו, אלא גם על האלימות של ניר, על האיומים של ניר. דניאל יספר על הברית, כיצד נאלץ למכור את האמת האפילה", ציין עורך הדין. "המדינה אוחזת כשלל רב בגרסת אשמת דניאל מעוז. התיק הזה הוא תיק של רושם רע אבל לא של ראיות חד משמעיות".

עדויות במשפט דניאל מעוז, אפריל 2012.. עומר מירון
"המדינה אוחזת כשלל רב בגרסת אשמת דניאל מעוז. התיק הזה הוא תיק של רושם רע אבל לא של ראיות חד משמעיות". דניאל מעוז בבית המשפט, היום/עומר מירון

קו ההגנה של דניאל מעוז מתבסס על הטלת האשמה לרצח על אחיו התאום, ניר. לפני כשבועיים, עלה אחיו להעיד במשפטו והכחיש את הטענה כי עזב בזעם את בית הוריו בליל הרצח, בעקבות שיחה עמם על הקריירה שלו. פרקליטו של דניאל, עו"ד דוד ברהום, שאל את ניר אם התבטא בפני דניאל על שאירע עם הוריו ואמר לו: "אף אחד לא ידבר איתי ככה, אני אראה להם מה זה", וניר הכחיש.

ניר בעדותו: "מנסים להטיל בי דופי"

בהמשך העדות, אמר ניר כי כבר במהלך השבעה חשדו בני המשפחה כי דניאל קשור לרצח ההורים והחלו לחשוש ממנו. עו"ד ברהום וניר המשיכו להתנצח, ובשלב מסוים פנה מעוז לשופטים ואמר כי ברהום מנסה להטיל בו דופי. על כך השיב השופט צבי סגל: "בית המשפט מגן עליך, כמו על כל עד". בהמשך אמר עורך הדין לניר כי החשש שלו נבע דווקא מכך שדניאל יעזוב את השבעה ויספר למישהו מה באמת קרה באותו הלילה.

"הדברים שאתה מטיח בי לא ייסלחו לך. אני מקווה שתשלם על כך", ענה לו ניר בתשובה לדברים האלה. ברהום ענה לניר כי אין לו דבר נגדו, אך ניר השיב כי הוא אינו מאמין לו, דבר שגרר תגובה נסערת מצד השופטים. השופט משה דרורי שאל את ניר: "למה אתה אומר את זה?", והשופט סגל הוסיף כי הוא מבין שניר צריך "לפרוק מטענים", אולם בית המשפט הוא אינו המקום לכך.

הרופא המשפטי הראשי של המכון לרפואה משפטית, פרופ' יהודה היס, אמר במהלך המשפט כי לא ניתן לשלול את האפשרות שבני הזוג מעוז נרצחו על ידי שני תוקפים. היס הסביר כי על הגופות נמצאו בין 30 ל-40 סימני דקירה. הוא הוסיף כי להערכתו המקצועית סביר להניח שהיה יותר מתוקף אחד. "ברגע שאצל קורבנות תקיפה על ידי סכין ישנם פצעי הגנה בשתי הידיים זה מתאים לתקיפה על ידי יותר מתוקף אחד", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully