וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קצב הסכים ללבוש מדי אסיר, ופגש את בתו

1.5.2012 / 20:05

חצי שנה אחרי שנכלא בגין אונס, הסכים נשיא המדינה לשעבר לתנאים שמציב שירות בתי הסוהר לפגישה עם בני משפחה. ההתגמשות - על רקע בדיקה פסיכיאטרית ובקשתו לצאת לחתונת בנו

משה קצב, הנושא עונש מאסר בבית הסוהר מעשיהו בגין אונס ועבירות מין נוספות, הסכים לראשונה ללבוש מדי אסיר – כדי שיותר לו לפגוש את בתו בין כתלי בין המאסר. במהלך חודשי מאסרו הראשונים של נשיא המדינה לשעבר התאפשר לו לקבל את פני משפחתו בבגדים רגילים, כשהוא לובש מעיל. לצד הביקורת הציבורית הרבה על נוהג זה, הדבר עורר ביקורת רבה גם בקרב האסירים והסוהרים. לטענת קצב, בהנהלת שב"ס התעמרו בו בשל כך, ומנעו ממנו להיפגש עם עורכי דינו.

כעת נראה כי קצב מתגמש בעמדותיו על רקע בקשתו להשתחרר לחופשה לרגל חתונת בנו. במסגרת בחינת בקשתו על ידי שירות בתי הסוהר, נעשתה לו היום חוות דעת פסיכיאטרית, שמטרתה לבדוק את מידת מסוכנתו לחברה.

קצב נכלא בחודש דצמבר של השנה שעברה. כעבור יומיים מיום כניסתו לכלא, בבוקר יום שישי, באו בני משפחתו לבקרו, אך הוא סירב לצאת לרחבת הביקורים של הכלא בבגדי אסיר, תנאי שמציב שרות בתי הסוהר לכל האסירים המעוניינים להיפגש עם בני משפחותיהם. על כן, בני המשפחה שבו באותו יום על עקבותיהם מבלי לפגוש אותו. יומיים לאחר מכן, ביום הביקורים הבא, חזר על עצמו האירוע המביך וקצב השיב פעם נוספת את פני בני משפחתו ריקם.

לבסוף הושגה פשרה בין הנשיא שאנס לבין שירות בתי הסוהר, על פיה קצב ילבש בגדים אזרחיים, ומעליהם יתעטף במעיל אסיר כתום, וכך זכו בני משפחתו לפגוש אותו לראשונה בסוף חודש ינואר. יחד עם זאת, אין היה מדובר בפשרה קבועה והיא הוגדרה בפניו על ידי שב"ס כזמנית בלבד, אם כי היא לא הוקצבה בזמן.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully