וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ליברמן: הסדר טיעון לשגריר לשעבר בבלארוס

גלעד גרוסמן

1.5.2012 / 14:20

לפי הסדר הטיעון, זאב בן אריה יודה שיידע את שר החוץ על בקשה לסיוע משפטי שהעבירה ישראל לרשויות אכיפת החוק בבלארוס, ויגזר עליו עונש של 4-6 חודשי עבודות שירות

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד זאב בן אריה, מי שכיהן בין השנים 2004-2009 כשגריר ישראל בבלארוס, בגין עבירות של גילוי בהפרת חובה ושיבוש מהלכי משפט. בן אריה מואשם כי יידע את שר החוץ, אביגדור ליברמן, על בקשה לסיוע משפטי שהעבירה ממשלת ישראל לרשויות אכיפת החוק בבלארוס, בנוגע לחקירה נגדו. טרם הגשת כתב האישום גובש הסדר טיעון בין הפרקליטות לבן אריה, במסגרתו תבקש הפרקליטות מבית המשפט לגזור עליו עד שישה חודשי עבודות שירות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין מיכל סיבל-דראל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, היה בן אריה אחראי מתוקף תפקידו כשגריר על הטיפול בהעברתן של בקשות ישראל לעזרה משפטית. בפברואר 2008 הועברה בקשה הנוגעת לליברמן, שכיהן באותה תקופה כחבר כנסת. באוקטובר של אותה שנה ביקר ליברמן בבלארוס, ונפגש עם בן אריה. מכתב האישום עולה כי בעת הפגישה בין השניים יידע בן אריה את ליברמן אודות הבקשה, וכן מסר לידיו פרטים שונים על תוכן הבקשה, על מנת לפגוע בחקירה.

לפי כתב האישום, שהוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פעל בן אריה בהיותו עובד ציבור ותוך ניצול האמון שניתן בו, ומסר את המידע ללא סמכות לליברמן. "כל זאת עשה הנאשם ביודעו שעליו לשמור על עצם קיום הבקשה ופרטיה בסודיות, ביודעו שלא הייתה לו סמכות כדין למסור את המידע, וביודעו שליברמן לא היה מוסמך או רשאי לקבלו. את אלה עשה הנאשם שעה שהתכוון להכשיל בכך את החקירה הפלילית שידע שהמשטרה מנהלת כנגד ליברמן", נכתב בכתב האישום.

ההחלטה הסופית בנוגע לתיק ליברמן - בשבועות הקרובים

על פי ההסדר בין הפרקליטות לבן אריה, הוא יודה בכתב האישום, והצדדים יבקשו לגזור עליו עונש של בין ארבעה לשישה חודשי עבודות שירות. בפרקליטות הסבירו כי הסדר הטיעון הושג לאחר שבין השאר נלקחו בחשבון נסיבותיו האישיות של בן אריה, ובהן עברו הנקי, גילו המבוגר (67), מצבו הרפואי והעובדה שבשל גילוי הפרשה נאלץ לפרוש ממשרד החוץ לאחר שנות שירות ארוכות.

אתמול נודע כי וינשטיין מעריך כי ההחלטה הסופית בנוגע לכתב האישום נגד ליברמן תתקבל בתוך מספר שבועות. זאת, לאחר שפרקליטיו של ליברמן יעבירו לפרקליטות מספר טיעונים בכתב. בפרקליטות הבהירו כי טרם נתקבלה החלטה סופית בנוגע לכתב האישום, והכחישו פרסומים לפיהם יש כוונה בשלב זה לנסות ולגבש הסדר טיעון עם ליברמן.

עוד בנושא
וינשטיין: הכרעה בתיק ליברמן - תוך שבועות בודדים
השגריר שהדליף לליברמן הוצא לחופשה כפויה
השגריר מפרשת ליברמן: "עשו פיל מזבובון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully