וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: הכרעה בתיק ליברמן - תוך שבועות בודדים

גלעד גרוסמן

30.4.2012 / 19:38

במכתב מהיועץ המשפטי לממשלה לתנועה למען איכות השלטון, נטען כי ההחלטה האם להאשים את שר החוץ בשורת עבירות, בהן מרמה והפרת אמונים, תתקבל עוד לפני הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע הערב (שני) כי החלטה בנוגע להעמדתו לדין של שר החוץ, אביגדור ליברמן, תתקבל בתוך מספר שבועות. ההכרעה תצא לדרך לאחר שלפני שנה החליט וינשטיין להגיש כתב אישום נגד שר החוץ, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד.

במכתב, שהעבירה נועה מישור, עוזרת ליועץ המשפטי לממשלה, במענה לפניית התנועה למען איכות השלטון נכתב כי לאחר שהסתיימו ישיבות השימוע שנערכו לפרקליטיו של ליברמן, עורכי הדין יעקב וינרוט וירון קוסטליץ, לפני כשלושה חודשים, ממתינים כעת במשרדו של היועץ וינשטיין לקבל השלמת טיעונים בכתב במספר עניינים. טיעונים אלה צריכים להימסר עד לסוף השבוע הבא. לאחר שטיעונים אלו יובאו בפני היועץ, מעריכים בפרקליטות שההחלטה הסופית בעניינו של ליברמן תתקבל "בתוך שבועות בודדים".

לאחרונה היו מספר פרסומים, בהם נטען כי בעקבות השימועים סבורים היועץ המשפטי למשמלה ופרקליט המדינה כי לא ניתן להרשיע את ליברמן בעבירות החמורות של מרמה והפרת אמונים, לכן שוקלים בפרקליטות להגיש כתב אישום מקל יותר ולנסות לגבש הסדר טיעון עם שר החוץ. במשרד המשפטים הכחישו את הפרסומים, ובמכתב מצויין כי "כי ההחלטה בתיק תתקבל לאחר שיובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה מלוא טיעוני ההגנה כאמור, ומכאן שאין שחר לפרסומים שונים מן העת האחרונה בדבר מצב הדברים בתיק".

"הטיפול בתיק בעניינו של ליברמן יתנהל כסדרו"

היועץ המשפטי לממשלה התייחס גם לבחירות שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים, והבהיר כי "הטיפול בתיק בעניינו של ליברמן יתנהל כסדרו, ועל-פי מהלך העניינים הרגיל".

על פי החשדות נגד ליברמן, בין השנים 2001-2008, בתקופה בה כיהן כחבר כנסת וכשר התשתיות הלאומיות, הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים לחברות שהיו בשליטתו של ליברמן, בהן גם חברה שהיתה רשומה תחת שמה של בתו של ליברמן, מיכל. הכספים הועברו לליברמן למרות שכיהן כאיש ציבור ונאסר עליו לקבל כספים.

כאמור, ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה לפני כשנה. ההחלטה על הגשת כתב האישום בתיק שנפתח כבר ב-2006 התקבלה לאחר "מרתון" התייעצויות שבהן השתתפו בכירים בפרקליטות, ושבסיומן הוחלט שלא להאשים את ליברמן בקבלת שוחד. כעת נותר לראות האם החקירה הממושכת תוביל בסופו של דבר לכתב אישום, ואם כן, כמה יהיה חמור.

עוד בנושא
היועמ"ש: ליברמן יועמד לדין בחשד למרמה והפרת אמונים
לקראת כתב אישום? היום השימוע בתיק של ליברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully