וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: ליברמן יועמד לדין בחשד למרמה והפרת אמונים

13.4.2011 / 18:53

בתום חקירה ארוכת שנים, הודיע היועמ"ש וינשטיין לשר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כי החליט להעמידו לדין בחשד למרמה והפרת אמונים בכפוף לשימוע

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד. את ההודעה בנושא מסר היום (רביעי) וינשטיין לליברמן ולפרקליטו, עו"ד ירון קוסטליץ.

על פי החשד, בין השנים 2001-2008, בזמן שכיהן כחבר כנסת ושר, הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים לחברות שהיו בשליטתו של ליברמן. הפרקליטות מתכוונת להגיש כתב אישום גם נגד פרקליטו של ליברמן, עו"ד יואב מני, ובתו, מיכל ליברמן-גילון.

החלטת היועץ התקבלה לאחר שורה ארוכה של התייעצויות בצמרת הפרקליטות, ופגישות בהן נכחו, בין השאר גם פרקליט המדינה, משה לדור, ומנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות, אביה אלף. בעקבות ההתייעצויות הוחלט שלא להאשים את ליברמן בקבלת שוחד.

ליברמן כיהן בשנת 1996 כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, וב-1997 פרש והחל בפעילות עסקית בארץ ובעולם, באמצעות שתי חברות שהקים בישראל ובקפריסין. כמו כן, על פי החשד, ליברמן קיים מערכות קשרים עם אנשי עסקים בארץ ובחו"ל, שסייעו לו במתן כספים לחברות, גם לאחר מינויו לשר התשתיות ב-2001 .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיוע במתן כספים לחברות

בהודעה שנמסרה הערב ממשרד המשפטים נכתב, כי על פי החשד, לקראת מינויו של ליברמן לשר, הוא ומני גיבשו תוכנית שתאפשר את המשך הפעילות העסקית של ליברמן, וזאת למרות שלשר ולחבר כנסת אסור לקבל כספים ממקור אחר. "לפי תוכנית זו, פעלו מר ליברמן ועו"ד מני באופן שיטתי ומכוון להסתרת אותה פעילות, תוך ביצוע מעשי מרמה שיטתיים ומתמשכים כלפי הציבור ומוסדות המדינה בניגוד לדין ולנורמות המחייבות את מר ליברמן מתוקף כהונותיו הציבוריות", נכתב בהודעה.

כדי להמשיך ולקבל את הכספים, ליברמן ייסד תאגידים חדשים בישראל, בקפריסין ובאיי הבתולה הבריטיים, שנרשמו על שם אנשים אחרים, בהם בתו מיכל, שחלקם שימשו "אנשי קש" עבורו. על פי החשד, החברות עמדו בקשרים פיננסים עם אנשי עסקים מחו"ל שהם בעלי אינטרסים או אינטרסים פוטנציאליים בישראל, בהם אייל ההון האוסטרי מרטין שלאף, האוליגרך מיכאל צ'רנוי, דן גרטלר ודניאל גיטנשטיין. אנשי העסקים אלה העבירו לחברות מיליוני דולרים, שהגיעו, בחלקם לפחות, לכיסו של ליברמן.

בנוסף, על פי החשד, לאחר שפוטר מהממשלה ופרש מתפקיד ציבורי ב-2004, פעל ליברמן להקמתה של חברה נוספת, שנרשמה על שם בתו מיכל, למרות שבפועל הוא היה בעל השליטה בחברה והנהנה העיקרי מהכספים שהגיעו לחשבונה, הרי שכבעלת המניות בחברה נרשמה בתו, גב' מיכל ליברמן-גלון (שהיתה אז בת 21). בזכות החברה קיבל ליברמן למעלה מ-2.5 מיליון דולר, כאשר יותר מ-1.2 מיליון התקבלו בחברה בתקופה בה כיהן בתפקידים ציבוריים.

בנוסף, ליברמן נחשד בעבירה של הטרדת עד, לאחר ששוחח עם אחד המעורבים בפרשה על החקירה. וגם, על פי החשד, הוא פעל, מתוקף תפקידו כשר חוץ, לקידומו של שגריר ישראל בבלרוס לשעבר, זאב בן אריה, שמסר לו מידע חסוי אודות חיקור הדין שנעשה ע"י משטרת ישראל בבלרוס.

מני חשוד בשותפות למרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. עוזרו של ליברמן לשעבר, שרון שלום, ובתו מיכל, חשודים בהלבנת הון וסיוע למרמה והפרת אמונים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פרקליטי ליברמן: "בסוף תוסר עננת החשדות נגד השר"

פרקליטיו של ליברמן, עורכי הדין, ד"ר יעקב וינרוט וירון קוסטליץ, מסרו כי "לאחר 15 שנים במהלכן התנהלה החקירה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל נגד אדם בכלל, ואיש ציבור בפרט, אנו מברכים על כך שסוף סוף ניתנת ההזדמנות לשר להציג את טיעוניו בפני היועץ המשפטי לממשלה ולשכנעו כי לא נפל בו רבב". עורכי הדין הוסיפו כי "אנו משוכנעים כי בסופו של יום תוסר עננת החשדות נגד השר, כפי שקרה לכל חשדות השווא שהוטחו בו. לא בכדי אין בהודעת הפרקליטות זכר לעבירה המרכזית בעניינה נחקר כל השנים - היא עבירת השוחד, ואנו משוכנעים כי כך יהא בסופו של דבר גם עם יתר הטענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully