וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "לא אפול מהכיסא אם ליברמן יזוכה"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר לקראת ההכרעה בתיק ליברמן כי שר החוץ "עובר עינוי דין כבר 14 שנים". בהתייחסו לחקירת הרצח בבר-נוער, אמר אהרונוביץ' כי דרוש "סנטימטר של מזל"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), דיבר היום (שבת) באירוע "שבת תרבות" בבאר שבע והתייחס להליך המשפטי בעניינו של שר החוץ, אביגדור ליברמן. לטענתו, הוא אינו שולל את האפשרות שליברמן יזוכה מהאשמות נגדו. "אני לא אפול מהכיסא אם הוא ייצא זכאי. צריך להבין שהוא עובר עינוי דין כבר 14 שנים. צריך לקצר את הזמן הזה – אני חושב שהוא בהחלט יכול היה להנהיג את מדינת ישראל". לדבריו, "ישראל ביתנו תפסה נתח גדול בחברה הישראלית. קשה לי לראות את המפלגה בלי ליברמן, ויחד עם זאת קיים סיכוי שהיא תישאר מפלגה בולטת גם בלעדיו".

בהתייחסו להתפוצצות רקטת גראד באמצע השבוע בבירת הנגב אמר השר כי העניין חייב להיות על סדר יומה של הממשלה. "אי אפשר לעבור לסדר היום על ירי של רקטות על תושבי מדינת ישראל. חייבים להפסיק את הירי הזה והתגובה צריכה להיות הרבה יותר כואבת. ירי של גראדים על באר שבע או על ערים אחרות, חוצה את הגבולות ומדינת ישראל צריכה להגיב הרבה יותר קשה. אני אדרוש זאת גם בממשלה".

אהרונוביץ' אמר היא העובדה שהחייל החטוף גלעד שליט מוחזק בשבי ברצועה לא צריכה להשפיע על היקף התגובה הישראלית לירי. "את גלעד שליט צריך להביא הביתה והיה צריך לעשות את זה כבר מזמן, אבל אין לזה שום קשר לתגובה שלנו. התגובה צריכה להיות קשה, מבלי להתחשב בבן ערובה שנמצא שם. גם מבצע 'עופרת יצוקה' נערך כששליט היה שם".

"לחקירת הרצח בבר-נוער יש תעדוף"

השר התייחס גם למתרחש בגבול מצרים ואמר כי קיימת ירידה משמעותית במספר המסתננים המנסים להיכנס לשטח ישראל: "ההפקרות בגבול מצרים היא רבת שנים. אני שמח שדחפתי להקמת הגדר בגבול מצרים. אנו יודעים בדיוק מאילו קטעים בגבול מתבצעות עיקר החדירות ועצם העובדה שמתחילת השנה עד כה נכנסו רק 700 מסתננים לעומת 2000 בשנה החולפת, זה משמעותי. לדברי אהרונוביץ', בין המסתננים יש גם פעילים של ארגוני חבלה: "יש ניסיונות להחדיר מחבלים לשטח ישראל, ביניהם בוני תאים של אל-קאעידה וגורמי איסלאם אחרים", אמר.

אהרונוביץ' סיפר גם על חקירת רצח שני חברי הקהילה הגאה בבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009, ואמר כי אין עדיין פריצת דרך: "יש הרבה פרטי מידע. אני עוקב אחר ההתפתחויות ובסוף זה יגיע. זה יארך אולי שבוע, אולי שנה. החקירה מורכבת. כל מה שהיה בזירה נבחן ונסרק ולמרות הכל לא הגענו לפריצת דרך. כרגע יש לחקירה הזאת תעדוף משמעותי. בין היתר אנחנו מקווים למעידה של העבריין ואולי גם לסנטימטר של מזל".

איילה כץ, אמו של ניר שנרצח בבר נוער הגיבה לדבריו של השר לביטחון פנים ואמרה: "אנחנו סומכים על משטרת ישראל בחקירתה ואני יודעת שימ"ר ת"א עדיין חוקרים את המקרה במרץ". היא הוסיפה כי "למציאת הרוצח קיימת חשיבות ציבורית מאד גדולה מפני שההנחה היא שמדובר בפשע שנאה שיכול לחזור על עצמו. מכאן שמציאת הרוצחים יכולה אולי למנוע את הרצח הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully