וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: לחקור מחדש הדלפת מסמך מחקירת ליברמן

גלעד גרוסמן

9.2.2011 / 19:47

שופטי בג"ץ קבעו כי על היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות "לשוב ולשקול אפשרויות נוספות של בדיקה וחקירה" כדי לגלות מי הדליף מסמך מחקירת שר החוץ לפני שלוש שנים

שופטי בג"ץ הורו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה משה לדור, "לשוב ולשקול אפשרויות נוספות של בדיקה וחקירה" בפרשת הדלפת מסמך משטרתי מחקירתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן.

ליברמן עתר כבר ב-2008 לבג"ץ בדרישה לחקור מי הדליף לתקשורת מסמכי סיכום פנימיים של יאח"ה מחקירה של ליברמן ב-2004, שנועדו למפכ"ל, והצביעו על קשיים בחקירה ועל כך שהראיות נגדו קלושות. ליברמן עתר באמצעות פרקליטו, עו"ד ירון קוסטליץ, ללדור, בדרישה לפתוח בחקירת ההדלפה, אולם לדור סירב. עו"ד קוסטליץ עתר לבג"ץ, והשופט אדמונד לוי הורה על פתיחת חקירה.

החקירה נסגרה לאחר זמן קצר, לאחר שלטענת הפרקליטות היא הגיעה למבוי סתום. ליברמן עתר שוב לבג"ץ בטענה שלא נעשתה חקירה ממשית לחשוף מי מבין 13 קציני המשטרה, שהם המעגל הפנימי שידעו על המסמך, עשוי להיות המדליף. בדיון שנערך תהו השופטים מדוע לא נעשו פעולות מסוימות, בהן שליחת השוטרים המדוברים לבדיקת פוילגרף, בניסיון לגלות האם אחד מהם הוא המדליף. השופטים הבהירו כי אם לא מדובר באחד מ-13 הקצינים, אז בהחלט ייתכן שלא ניתן לאתר את המדליף.

השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות ועוזי פוגלמן כתבו שראוי לחדש את החקירה נוכח "חשיבותו של הטיפול בעבירות הדלפה והפגיעה שבהדלפות בחקירות ובנחקרים". הם נתנו לפרקליטות 45 יום להגיב להחלטה, ולאחר מכן יוחלט כיצד להמשיך בטיפול בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully