וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של לבני בכנסת: איש העסקים יובל צלנר

פנחס וולף

1.5.2012 / 9:53

צלנר, בן 34, היה ראש מטה הבחירות של מופז בפריימריז לראשות קדימה ב-2008. הוא נפצע קשה במהלך שירותו בצנחנים, ופועל כעת נגד חוק טל. "אפעל לכך שהנטל יתחלק בצורה טובה"

ציפי לבני תפרוש היום (שלישי) מהכנסת, ובעוד יומיים ייכנס במקומה שחקן חיזוק נוסף לשאול מופז - עורך הדין יובל צלנר. צלנר, בן 34, היה ראש מטה הבחירות של מופז בפריימריז לראשות קדימה ב-2008. בסבב האחרון הוא לא לקח חלק פעיל בקמפיין, בשל העובדה שהוא מכהן כמנכ"ל החברה הכלכלית של רמת השרון, אך הביע תמיכה גלויה במופז. צלנר הוא בן זוגה של עורכת הדין דפנה שחר, כוכבת תכנית הריאליטי "מעושרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירת בצנחנים ונפצע קשה במהלך שירותו הצבאי. צלנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

צלנר שירת בצנחנים ונפצע קשה במהלך שירותו הצבאי. לאחר שחרורו שימש כעוזרו של שר הפנים, חיים רמון, ולאחר מכן היה ראש מטה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של אריאל שרון, וניהל את תחום התשתיות במועצה לביטחון לאומי.
"הציפייה להיכנס לכנסת קיימת בכל מי שנגוע בחיידק הפוליטי, אבל האמת היא שלא חשבתי שאכנס לכנסת הנוכחית", אמר צלנר בשיחה עם וואלה! חדשות. "פרישתה של לבני זה צעד לא טוב לקדימה. אפילו שזה על חשבוני, אשמח שהיא תמלך בדעתה ולא תפרוש. אני מצטער על כך שכשכבר אני נכנס, אני נכנס כשהכנסת מתפזרת ואני לא יכול להשפיע כפי שרציתי".

הנושא העיקרי בו היה רוצה להשפיע הוא חוק טל המעסיק את כל המערכת הפוליטית, וימשיך להעסיק במהלך חודשי מערכת הבחירות. "עסקתי רבות בסוגיה של חוק טל ושירות לאומי. הדיאלוג שיצרתי עם המגזר החרדי יכול היה לייצר חוק טוב יותר מחוק טל שיהיה בהסכמה ולא בכפייה. אין ספק שצריך שירות לכולם, אבל אני מתנגד לשירות צבאי בכפייה. יש היום בשלות במגזר החרדי למנגנונים של שירות, לרבות שירות צבאי, ובלבד שזה ייעשה בדיאלוג, כאשר מיעוט קטן יוכל לשמר את העניין של 'תורתם אומנותם', כמו שאצלנו יש ספורטאים ואמנים מצטיינים", אמר צלנר.

"במדינה יהודית נכון שיהיה כך, גם עם מיעוט של 'תורתו אומנותו', אבל מרבית הציבור החרדי צריך להתגייס, והוא רוצה להתגייס, ואנחנו צריכים למצוא מכנה משותף לעשות את זה. חוק טל בבסיסו לא היה רע, אבל היישום היה רע מאוד. נוכל בשנים לא רבות לפעול כך שהנטל יתחלק בצורה טובה", הוסיף צלנר.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
ציפי לבני תודיע בצהריים על פרישתה מהכנסת
מופז הולך בעקבות לבני: "זה אני או ביבי"

  • עוד באותו נושא:
  • יובל צלנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully