וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני תודיע בצהריים על פרישתה מהכנסת

פנחס וולף

1.5.2012 / 8:30

יו”ר קדימה לשעבר תמסור ב-12:30 הודעה ליושב ראש הכנסת על התפטרותה. "אני פורשת מהכנסת, אך אשאר בחיים הציבוריים", אמרה למקורביה. כנראה, בכוונתה לשוב בעתיד לפוליטיקה

אווירת הבחירות בפתח, ולצד כניסות חדשות לחיים הפוליטיים – יש גם מי שלא יגיע לקו הגמר: יו"ר קדימה לשעבר, ח"כ ציפי לבני, שהובסה בידי שאול מופז לפני חודש, תודיע היום (שלישי) על פרישתה מהכנסת. לבני הודיעה כי תמסור ב-12:30 הודעה אישית ליו"ר הכנסת. "אני פורשת מהכנסת, אבל אשאר בחיים הציבוריים-לאומיים", הבהירה הבוקר למקורביה.

ההערכה היא שלבני החליטה לא לרוץ ברשימת קדימה לכנסת ולכן היא בחרה כבר לפרוש מהכנסת. עם זאת, עצם העובדה שהיא הודיעה כי תישאר בחיים הציבוריים – ברור כי בכוונתה לשוב לפוליטיקה, אם לא לכנסת הבאה אז לכנסת שלאחריה. מקורביה אמרו עוד לוואלה! חדשות כי ,"היו כאלה בימים האחרונים שהציעו לה לפלג את המפלגה, ואמרו לה שיש לה את היכולת לעשות זאת, אבל היא לא בעסק הזה. היא אמרה להם: היו תוצאות וזה נגמר".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני מקדימה את הפריימריז, ינואר 2012. דרור עינב
"היא לא יכולה לעשות למופז את מה שהוא עשה לה". ציפי לבני/דרור עינב

אתמול הסבירו מקורביה כי "ציפי לא יכולה לעשות למופז מה שמופז עשה לה", והתכוונו לכך שמופז נשאר בפעם הקודמת במפלגה, אך לטענתם חתר תחתיה. מלשכת מופז לא התקבלה תגובה לדברים.

פטירת אביו של ראש הממשלה נתניהו אתמול אמנם כפתה על המערכת הפוליטית פסק זמן מההכנות לבחירות, אך למרות הכל, ההיערכות והחישובים הפוליטיים לא הפסיקו לרגע. כעת כבר ברור שמערכות הפריימריז לרשימות לכנסת בליכוד, בעבודה ובקדימה יתקיימו ביוני. השאלה היא רק מתי ביוני. בליכוד נפוצו שמועות לא מבוססות במהלך היום שהפריימריז יתקיימו ב-6 ביוני. לא בטוח שזה יהיה התאריך המדויק, אבל הם כנראה ייערכו בתחילת החודש. בסמוך לפריימריז במפלגת השלטון ייערכו הבחירות המקדימות גם בשתי המפלגות האחרות.

על פי החוק, על המפלגות להגיש את רשימות מועמדיהן לכנסת עד 48 יום לפני הבחירות הכלליות. כך, אם הבחירות ייערכו ב- 4 בספטמבר, יצטרכו המפלגות להגיש את רשימותיהן באמצע יולי. האינטרס של שלוש המפלגות הוא קיום פריימריז במהירות האפשרית כדי להקטין למינימום את היריבויות הפנימיות ואת הדילים ו"רשימות החיסולים", ולהגיע למלחמה על המצביעים בקלפי כמה שיותר מהר מגובשים לקראת "הקרב האמיתי". לכן, ראשי כל המפלגות מעדיפים לסיים עם ההתכתשויות הללו כמה שיותר מהר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הסקרים לא מלבבים עבור קדימה"

בינתיים הסקרים לא עושים טוב לקדימה, ולכן יו"ר המפלגה, שאול מופז, מעדיף שהבחירות יתקיימו רק באמצע אוקטובר, כדי שיספיק לצבור יותר תאוצה. בתור צעד ראשון, החל מופז בבניית הכוורת המקצועית שלו - והיא מכוונת בחירות. "בניית הפורום שונה אם אתה הולך לעבודה של שלוש שנים, או שאתה כבר פועל לבחירות", הסבירו גורמים בקדימה בשיחה עם וואלה! חדשות. הגורמים הוסיפו כי "אנחנו רואים את הסקרים, והם אכן לא מלבבים, אבל אנחנו מרימים את הראש ומגבירים מאמצים".

כרגע מופז הוא היחיד ממנהיגי המפלגות הגדולות הקיימות בכנסת שיש לו אינטרס לדחות את מועד הבחירות לאוקטובר. במהלך אתמול הודיעו ראשי כל הסיעות הבינוניות – ישראל ביתנו, העבודה וש"ס – על תמיכתם במהלך בחירות מהיר כמה שיותר, כל אחד מהאינטרסים שלו: אלי ישי לא רוצה שדרעי, שנתפס לא מוכן, יצבור תאוצה. ליברמן מעדיף שיאיר לפיד לא יספיק להכין את עצמו כמו שצריך, ושלי יחימוביץ' והעבודה נמצאות עכשיו "על הגל". אין שום סיבה שיחימוביץ' תרצה לתת לזמן לשחוק את הפופולריות שלה בסקרים. למפלגות הללו מצטרפות גם זהבה גלאון עם מרצ, שגם במקרה שלה, התארכות מערכת הבחירות יכולה רק להזיק, וסיעת "עצמאות" של ברק.

שלי יחימוביץ' בישיבת סיעת העבודה, אוקטובר 2011. עומר מירון
אין שום סיבה שיחימוביץ' תרצה לתת לזמן לשחוק את הפופולריות שלה בסקרים/עומר מירון

אך מלבד אותן מפלגות, כנראה שגם לפיד וגם הסיעות הקטנות בכנסת היו מעדיפים לדחות את הבחירות עד לאחר החגים, כדי לאפשר להן להתארגן בהתאם. המפד"ל, למשל, החלה לפני שבוע במפקד שאמור היה להימשך שלושה חודשים, כאשר לאחריו ייערכו בחירות לראשות המפלגה. הקדמת הבחירות לאמצע אוגוסט או תחילת ספטמבר תטרוף את הקלפים ותאלץ אותה לקצר לוחות זמנים. וכל זה עוד לפני שהבשילו המגעים לאיחוד עם "האיחוד הלאומי" או לריצה נפרדת. עם זאת, כנראה שאותן מפלגות לא ממש יזכו להבנה מנתניהו, והבחירות ייערכו בהקדם האפשרי מבחינתו: אמצע אוגוסט או תחילת ספטמבר.

לקריאה נוספת
ליברמן: "אנחנו בתוך בחירות - ועדיף כמה שיותר מהר"
מופז הולך בעקבות לבני: "זה אני או ביבי"
מקורבי נתניהו: ייתכן שיודיע על בחירות בראשון הבא
סקר: הליכוד עם 31 מנדטים, מופז וקדימה - 13 בלבד

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully