וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז הולך בעקבות לבני: "זה אני או ביבי"

פנחס וולף

30.4.2012 / 0:09

בכנס ראשי רשויות אמר שאול מופז כי "קדימה היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה לממשלה הנוכחית". עוד אמר: "לנתניהו אין תשובות לאתגרים שעומדים בפניה של ישראל"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

בליכוד, בעבודה ומכל עבר שומעים קולות של בחירות, ויו"ר האופוזיציה הצטרף אמש (ראשון) אף הוא לקלחת. בכנס ראשי רשויות של קדימה הזכיר ח"כ שאול מופז את הקמפיין של יריבתו ציפי לבני לראשות הממשלה ב-2009, כשאמר כי "המאבק בבחירות הקרובות יהיה בין קדימה לבין הליכוד. ביני לבין נתניהו. זו תהיה הדילמה של אזרחי ישראל. קדימה היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה לממשלה הנוכחית. בכל המפלגות האחרות, גם בישראל ביתנו וגם בעבודה אין מועמדים לראשות הממשלה. כישלונו של נתניהו בשלוש השנים האחרונות מהדהד. לנתניהו אין תשובות לאתגרים בפניה ניצבת מדינת ישראל. הוא רוצה להקדים את הבחירות בגלל שהוא איבד את בסיס הלגיטימציה להנהיג את מדינת ישראל. הוא רוצה להקדים את הבחירות בגלל חוסר יכולתו להוביל לשינוי הדרוש לטובת אזרחי ישראל".

שאול  מופז בכנס ראשי ראשיות בקדימה. דרור עינב
אלטנרטיבה לנתניהו? ח"כ מופז/דרור עינב

מופז התייחס לסוגיית חוק טל, ואמר שעם פתיחת מושב הקיץ תניח קדימה את הצעת החוק "שירות לכל", "שיוביל אחת ולתמיד לחלוקה שוויונית בנטל השירות". זהו צו עליון, ולנו תכנית מפורטת שהכנו בוועדת החוץ והביטחון במהלך השנה האחרונה. אנחנו מתכוונים ליישם את התכנית הזו כי זה מה שנכון למדינת ישראל. לנתניהו היה מספיק זמן לטפל בכך, וגם בנושא הזה הוא נכשל".

לפי הסקרים, "קדימה" תהיה הרביעית בגודלה

אך למרות שמופז מבקש להציב עצמו כחלופה העיקרית לראש הממשלה, דומה שלפי סקרי דעת הקהל – הציבור לא חושב כמוהו. בסקר שפורסם אתמול בעיתון "ישראל היום", זוכה מפלגתו של מופז ל-13 מנדטים בלבד, והיא הופכת למעשה מהסיעה הגדולה במשכן (כיום עם 29 מנדטים), לסיעה הרביעית בגודלה. אילו היו הבחירות מתקיימות היום, המפלגה הגדולה בכנסת הייתה לפי הסקר הליכוד, עם 31 מנדטים, אחריה העבודה בראשות שלי יחימוביץ', שהייתה זוכה ל-17 מנדטים, וגם ליברמן היה צועד לפני מופז, עם 14 מנדטים. יאיר לפיד, אגב, היה זוכה עם מפלגתו "יש עתיד" ל-12 מנדטים.

ח"כ אבי דיכטר (קדימה) הציג הערב את הצעת החוק אליה התייחס מופז. בהצעה, שהגיש בשיתוף עם "מחנה הפראיירים", ושאליה הצטרפו חברי כנסת מקדימה, מהעצמאות, מהעבודה, מהאיחוד הלאומי ומהבית היהודי, מבקש דיכטר "לייצר בפעם הראשונה מאבק משותף של קואליציית הסיעות הציוניות, אנחנו חייבים לעשות הכול כדי להחזיר את הגלגל אחורה, אסור לנו לאפשר מציאות של צבא חצי העם כפי שהיא היום".

הצעתו של דיכטר דומה לזו שעליה הכריז היום שר הביטחון ברק. לפי הצעתו של האחרון, ייקבע כי צה"ל יתגמל בהדרגה את המשרתים בצבא בשנתיים הנוספות, ברמה דומה לשכר המינימום במשק, באופן שיאפשר להם ללמוד או לרכוש מקצוע. אלה שהולכים לשירות האזרחי מצופים להשתלב בסיום השירות בשוק העבודה. באשר לאברכים, תיקבע מכסה בסדר גודל של כ-400 בשנה שיוכלו להמשיך בלימודי "תורתו אומנותו". לפי דיכטר, כל אזרח יחויב לשרת בשירות צבאי או אזרחי בתחומי הבריאות והרווחה, כאשר הצבא הוא זה שיחליט מי מתגייס לאן. ההצעה מגדירה אלף תלמידי ישיבות שיוגדרו כ"עילויים" ויקבלו פטור משירות צבאי. שני סוגי השירות – הצבאי והאזרחי – יימשכו שלוש שנים, ויונהג שירות מילואים גם למשרתים בשירות האזרחי. עם זאת, לפי ההצעה, התגמול עבור השירות הצבאי יהיה גבוה יותר, על פי העיקרון של "מי שנותן יותר - יקבל יותר". מנגד, אדם שלא ישרת, לא יקבל קצבאות לימודים או קצבאות אחרות מהמדינה, ויהיה זכאי לביטוח לאומי בלבד.

עוד על הבחירות המתקרבות
גם ברק מצטרף: יגיש הצעת חוק ”שירות חובה לכל”
מקורבי נתניהו: ייתכן שיודיע על בחירות בראשון הבא
סקר: הליכוד עם 31 מנדטים, מופז וקדימה - 13 בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • שאול מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully