וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: איברי חייל הוצאו מגופתו ללא ידיעת הוריו

גלעד גרוסמן

1.5.2012 / 8:00

התביעה, בגובה 2.5 מיליון שקלים, הוגשה נגד פרופ' יהודה היס, המכון לרפואה משפטית, משרד הבריאות ומשרד הביטחון על ידי משפחתו של לוחם דובדבן, אהוד שניאור

בני משפחתו של לוחם דובדבן, אהוד שניאור, שמת מדום לב בשנת 2002 לאחר שעבר התעללות מצד מפקדיו, הגישו אמש (שני) תביעה בגובה 2.5 מיליון שקלים נגד המכון לרפואה משפטית, מנהל המכון בעבר, פרופ' יהודה היס, משרד הבריאות ומשרד הביטחון. זאת, לאחר שבני המשפחה נאלצו לקבור איברים של בנם שנשמרו במשך שנים במכון לרפואה משפטית.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עדו אורלנסקי ואלעד איזנברג, נטען כי כשלוש שנים לאחר מותו של שניאור, גילו הוריו שמגופתו הוצאו איברים שונים ללא צורך רפואי או משפטי, ואלה נשמרו במרתפי המכון לרפואה משפטית ללא ידיעתם. עוד טוענים ההורים, כי במכון ניצלו את מצבם הנפשי הקשה ואת העובדה שלא ישנו כ-40 שעות מאז שנודע להם על מות בנם, והחתימו אותם על טופס נתיחה מבלי שהבינו על מה הם חותמים ומהן ההשלכות של כך. לטענת ההורים, נמסר להם טופס שהפרטים בו כבר מולאו, כדי שיחתמו עליו, מבלי שהם יודעים במה מדובר.

"מדוע חוללה גופתו של אהוד?"

עוד נטען בתביעה, כי רק כשלוש שנים לאחר מותו של שניאור, סיפרה קצינת נפגעים להורים על כך שמגופו של בנם נקצרו חלקי איברים, וכי הם עדיין שמורים במכון לרפואה משפטית. ההורים ההמומים ניסו להבין כיצד קרה הדבר, אולם לטענתם, כל מה שנאמר להם זה שעליהם להחליט היכן לקבור את האיברים - בקברו של אהוד או בקבר כללי. גם מועד הקבורה נקבע עבורם. ההורים ההמומים, שלטענתם סבלו כתוצאה מהגילוי מנזקים נפשיים חמורים, לא סיפרו על כך לילדיהם ולחבריהם, מלבד לזוג חברים אחד שנכח עמם בהלוויה.

"מדוע חוללה גופתו של אהוד ז"ל והוצאו ממנה חלקי איברים רבים? מדוע הוחזקו האיברים במכון לרפואה משפטית במשך שנים, ללא ידיעת וכמובן ללא הסכמת התובעים? על שאלות אלו ואחרות לא ניתן לתובעים כל הסבר על ידי הרשויות", נכתב בתביעה.

ממשרד הבריאות נמסר בעקבות המקרה כי "התגובה תינתן בבית המשפט". במשרד הביטחון אמרו בתגובה כי "התביעה טרם הגיעה לידינו".

עוד בנושא
קבורת האיברים: "אי אפשר לסלוח על פשע כזה"
8,000 צנצנות איברים מהמכון הפתולוגי - לקבר אחים
עוד תביעה נגד המכון הפתולוגי: "נגנבו איברים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully