וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כומר שוב שרף קוראן, וחטף קנס ממכבי האש

טרי ג'ונס האוונגליסט מפלורידה, שכבר הסעיר בעבר את העולם, חזר שוב על הפרובוקציה בעזרת מנגל בחצר כנסייתו - ונאלץ לשלם 271 ד'. הסיבה: שריפת הדבק והכריכה אינה אקולוגית

מי ששורף ספרים, סופו שישלם קנס למכבי האש: הכומר האוונגליסט טרי ג'ונס ערך ביום שבת האחרון, בפעם השנייה, טקס שריפת ספרי קוראן בחצר הכנסייה שלו בגיינסוויל, פלורידה. הכומר הקיצוני הודיע מראש על קיום הטקס, שעמד בסימן הקריאה לשחרר את הכומר יוסף נדרחאני, העצור מ-2009 באירן. כ-20 בני אדם נטלו חלק בטקס שהועבר בשידור ישיר באינטרנט - ובסופו, קיבל ג'ונס קנס על שריפת הספרים.

צפו בכומר הקיצוני במהלך הטקס:

ג'ונס פתח את האירוע בנאומים ודרשות ואחריהם החל בהצתת ספרי הקוראן ואיורים של הנביא מוחמד, מעל מעין "מנגל" נייד. כמה שוטרים שעמדו סמוך למקום האירוע הגיעו יחד עם צוות כיבוי האש, ורשמו לכומר קנס בסך 271 דולרים וזימון לבית המשפט. מפקד הכיבוי ג'ין פרינס סיפר לעימות המקומי, "The Gainesville Sun", כי לג'ונס אמנם היה אישור להדליק אש בחצר הכנסייה - אך הוא לא קיבל את האישור להצית ספרים. הוא הוסיף כי יש צורך באישור מיוחד לשריפת ספרים, דווקא ממניעים אקולוגיים – בגלל הדבק וכריכות הספרים שעלולים לזהם את הסביבה.

לפי דיווח ה"גרדיאן", בכירים במשרד ההגנה האמריקאי ביקשו מג'ונס לוותר על הטקס, בגלל החשש שיוביל למהומות בעולם הערבי ויסכן את החיילים האמריקאים באפגניסטן. "בפעם האחרונה שהכומר ג'ונס שרף ספרי קוראן ב-2011, מעל ל-16 בני אדם נהרגו ויותר מ-90 נפצעו כתוצאה מההפגנות נגד המעשה", אמר דובר הפנטגון.

הכומר ג'ונס חולל לראשונה סערה עולמית כשהכריז על כוונתו לשרוף ספרי קוראן ביום השנה לפיגועי ה-11 בספטמבר, בשנת 2011. בסופו של דבר הוא לא הוציא את תכניתו לפועל והסביר אז כי החליט לוותר עליה, שכן הוא מסתפק בכך ש"הבהיר את הנקודה". חצי שנה מאוחר יותר מימש ג'ונס את איומו וערך טקס שריפת קוראן בחצר כנסייתו. אז הכריז כי "ייתן לספר הזדמנות להגן על עצמו", ולאחר "משפט" הוא הועלה באש. האירוע נתקל אז בהתעלמות מהדהדת של התקשורת האמריקאית, שכמעט ולא דיווחה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully