וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר שוקל מחדש שריפת הקוראן: "שיקרו לנו"

הסערה סביב הכוונה לשרוף ספרי קוראן ב-11 בספטמבר נרגעה ואז שבה לעוצמה מלאה: הכומר שהתכוון לשרוף את הספרים כבר חזר בו מהחלטתו לאחר שהובטח לו שהמסגד שאמור להיבנות בגראונד זירו יוזז. לאחר הכחשה גורפת מצד האימאם האחראי, הכומר מאיים שוב

הכומר ממדינת פלורידה, טרי ג'ונס, איים הלילה (שישי) לשקול מחדש את החלטתו לבטל את שריפת ספרי הקוראן ביום השני לפיגועי התאומים, שעות ספורות לאחר שהודיע על ההחלטה. ג'ונס הסביר כי "כעת אנו רק משהים את האירוע המתוכנן". ג'ונס הגיב לתגובתו של האימאם פייסל עבד אל-ראוף שהכחיש סיכום להעברת המסגד המתוכנן מגראונד זירו ואמר כי "אנחנו מאוד מאוכזבים כרגע ובהלם. אם הדבר יתברר כנכון, אז ברור שהאימאם שיקר לנו".

האימאם מוחמד מוסרי, ראש הקהילה האיסלמית במרכז פלורידה, דיווח קודם לכן גי האימאם שעומד מאחורי הפרוייקט להקים מרכז תרבות איסלמי ומסגד סמוך לגראונד זירו במנהטן שבניו יורק מוכן לדון בהעברת המסגד למקום מוסכם. מוסרי סיפר כי שוחח עם אשתו של האימאם מניו יורק, פייסל עבד אל-ראוף, וכי האחרון "שוקל את העברת המסגד".

מוסרי דיווח על הכוונה לאחר שג'ונס הודיע כי הוא חוזר בו מכוונתו לשרוף ספרי קוראן ב-11 בספטמבר. לדבריו, החלטתו נעשתה לאחר שהוחלט כי המסגד שהיה אמור להיבנות באזור הגראונד זירו, יועתק למקום אחר. "קיבלנו התחייבות ממשרדו של האימאם לפגישה בה נדון יחד בהעברת הפרוייקט הזה למקום יותר אידיאלי שלא יעורר מחלוקת", אמר מוסרי, והבהיר כי בפגישה ישתתפו הוא, האימאם הניו יורקי וג'ונס.

עבד אל-ראוף, מצידו, הכחיש כי הושגה הסכמה בנוגע להעברת המסגד. "אני שמח שהכומר ג'וניס החליט לא לשרוף אף ספר קוראן", הוא אמר בראיון לרשת הטלוויזיה ABC, "אולם, לא דיברתי איתו או עם האימאם מוסרי. אני מופתע מההכרזה שלהם". עבד אל-ראוף הבהיר כי "אין בכוונתנו לשחק עם הדת שלנו או עם כל דת אחריו, אך אין בכוונתו גם להעביר את המסגד". גם הבעלים של הבניין בו אמור להיבנות המסגד הכחיש כי הושגה הסכמה ואמר כי "המרכז הקהילתי המוסלמי שייקרא פארק51 במנהטן לא יועבר".

מהפנטגון נמסר כי שר ההגנה של ארצות הברית, רוברט גייטס, שוחח עם ג'ונס מפלורידה, והפציר בו שלא לשרוף ספרי קוראן. "מעשה כזה מסכן את חיילי ארצות הברית הנמצאים בעירק ובאפגניסטן", אמר גייטס לג'ונס. עוד נמסר כי שיחתם של השניים הייתה קצרה למדי.

מוקדם יותר, פירסמה מחלקת המדינה האמריקאית אזהרה לתיירים אמריקנים ברחבי העולם מפני הפגנות אנטי-אמריקאיות בעקבות כוונתו של ג'ונס לשרוף ספרי קוראן ב-11 בספטמבר. באזהרת המסע מטעם מחלקת המדינה נכתב, כי "הפוטנציאל להפגנות ומחאות נוספות, חלקן אף אלימות, נותר גבוה". עוד נכתב בהודעה כי תיירים אמריקאים מתבקשים להימנע מלהגיע למקומות בהן יכולות להתרחש הפגנות.

גם המשטרה הבינלאומית, האינטרפול, פירסמה מוקדם יותר הערב אזהרה דומה לממשלות ברחבי העולם. "אם ההצעה של הכומר האמריקאי לשרוף ספרי קוראן תתממש, קיים סיכוי סביר שיתקיימו מתקפות אלימות על אזרחים חפים מפשע", נכתב בהודעה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה גינה את הכוונה לשרוף ספרי קוראן ואמר כי אם היוזמה תצא לפועל, היא תשמש את ארגוני הטרור ככלי לגיוס מתנדבים. "זה מכרה זהב למאמצי הגיוס של אל קעאדה", אמר הנשיא האמריקאי בתוכנית הבוקר של רשת ABC, "הדבר יכול לגרום לעלייה במעשי האלימות במקומות כמו פקיסטן ואפגניסטן. ייתכן גם ותחול עלייה בשיעור ההתנדבות של פעילים שמוכנים לפוצץ עצמם בערים אמריקאיות או אירופיות", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully