וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא משחק: צמד קובנים גילם עריקים - וערק בעצמו

שני השחקנים קיבלו הזמנה לפסטיבל סרטים בניו יורק, אך כשעצרו להחליף טיסות במיאמי - התחבאו שם שבוע ימים, עד שביקשו מקלט מדיני. בסרט, אגב, גילמו זוג קובני שערק למיאמי

שני שחקנים מקובה ששיחקו בסרט על עריקים - ערקו בעצמם לארצות הברית. חאבייר נונז פלוריאן ואנאילין דה לה רוא בני ה-20 היו בדרכם לפסטיבל סרטים בניו יורק, כשבדרך עצרו להחלפת טיסות בשדה התעופה במיאמי. אך במקום לטוס לתפוח הגדול, העדיפו השניים להתחבא בשדה התעופה של עיר החוף המזרחית במשך שבוע ימים.

הצמד לקח חלק בסרט "לילה אחד", המספר על שלושה בני נוער קובנים המנסים לברוח למיאמי כדי לברוח מהעוני שבמולדתם. כמו שואבים השראה של ממש מהדמויות שגילמו - חשפו עצמם השניים באותה העיר, וביקש בה מקלט מדיני בארצות הברית.

מפיק הסרטים הקובני שטס עימם, סנדי פרז אגילה, חיכה לשניים בשער שדה התעופה בניו יורק, אך מכשלא הופיעו - דיווח פרז לרשויות ושמע מהמשטרה כי עליו להמתין 24 שעות עד אשר יוכל לדווח על נעדר.

"אין עתיד בקובה"

בנתיים מקווים השניים לפתוח בקריירת משחק בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. "אני מקווה להתפתח כאן כשחקן", אמר נונז. בראיון לסוכנות רויטרס אמרו השניים כי התחילו לחשוב על העריקה ברגע שקיבלו הזמנה לפסטיבל הניו-יורקי. "קשר להשאיר את המשפחה והחברים מאחור", אמרה דה לה רוא, "ומאידך, אנו עושים זאת כדי לעזור גם להם. אין עתיד בקובה".

שורה של אמנים וספורטאים קובניים ערקו ממולדתם בשנים האחרונות. בשנת 2005 חצתה רקדנית הבלט רולנדו סרביה את הגבול לעבר ארה"ב; בשנת 2008 היו אלה שבעה אנשי הצוות האולימפי של קובה שנותרו בפלורידה בתום משחק הכדורגל של הנבחרת האולימפית מול הנבחרת המקומית; ובשנה שעברה חמישה חברי להקת הבלט הלאומית של קובה נשארו בקנדה בתום סבב ההופעות במדינה.

לקריאה נוספת:
בדצמבר: לקראת ביקור האפיפיור שחררה קובה 2,900 אסירים
בנובמבר: קפיטליזם בקובה? מעתה יכולים האזרחים לרכוש דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully