וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור האפיפיור: קובה תשחרר 2,900 אסירים

24.12.2011 / 5:34

רפורמה נוספת? הוואנה הודיעה על שחרור מספר רב של אסירים לקראת ביקורו באביב של בנדיקטוס ה-16. היהודי-האמריקני אלן גרוס, שקובה טוענת כי ריגל בשטחה, ככל הנראה לא יזכה לחנינה

אחרי שהתירה לאזרחיה להחזיק במכונית ולסחור בנדל"ן, נדמה שקובה עושה צעד נוסף לקראת התקרבות למערב. הוואנה הודיעה לפנות בוקר (שבת) על מתן חנינה ל-2,900 אסירים, בהם כאלה שהורשעו בפשעים נגד ביטחון המדינה.

קובה, הנערכת לביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 באביב הקרוב, הודיעה בתחילה כי לשחרור האסירים אין קשר ישיר לביקור, וכי ההחלטה נעשתה על סמך מניעים דתיים ולפי בקשות קרובי משפחותיהם של האסירים. לאחר מכן, אמר נשיא מועצת המדינה, ראול קסטרו, כי ביקור האפיפיור "נלקח בחשבון" בהחלטת החנינה. האסירים ישוחררו בימים הקרובים, ובין אלה שזכו לחנינה הם אסירים חולים ומבוגרים או נשים, וכאלה שתקופת מאסרם עומדת להסתיים ממילא. כמו כן, ישוחררו 86 אסירים מ-25 מדינות זרות.

בין האסירים הכלואים בקובה נמצא גם היהודי-אמריקני אלן גרוס, המרצה עונש של 15 שנות מאסר. הוא הועסק ב"סוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי", שמטרתה הרשמית הייתה לסייע לאזרחי קובה להתחבר לאינטרנט. הוא נעצר ב-2009, והורשע בפשעים נגד קובה, בניסיון לפגוע בביטחונה וברקימת קשר להפיל את המשטר. ככל הנראה, הוא לא יזכה לחנינה.

שחרור אסירים קלים הוא דבר מקובל כמחווה של רצון טוב המלווה ביקור של אישיות חשובה, ובין היתר התלווה לבואו למדינה של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר. ב-1998 הגיע האפיפיור יוחנן פאולוס השני לביקור היסטורי באי, ולאחר מכן החליטה הממשלה הקובנית לשחרר 300 אסירים, בהם 101 אסירים פוליטיים.

רפורמה בקובה: אזרחים יוכלו לסחור בנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully