וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: חוטפים ערפו ראשו של רופא מתנדב בריטי

4 חודשים לאחר חטיפתו בעיר קטה, נמצאה גופתו המחוללת של חליל דייל, שהתנדב במשך שנים בצלב האדום ברחבי העולם, ובשנה האחרונה עסק בפיקוח על תוכנית בריאות במדינה השסועה

רויטרס

רופא בריטי שהתנדב בפקיסטן מטעם הצלב האדום נרצח בידי חוטפים שהחזיקו בו בארבעת החודשים האחרונים, וראשו נערף. כך אישרו היום (ראשון) בצלב האדום ובממשלת בריטניה, בעקבות מציאת גופתו של חליל דייל בן ה-60.

דייל, תימני במוצאו שגדל בסקוטלנד, הגיע לפקיסטן לפני כשנה, ועסק שם בפיקוח על תוכנית בריאות בינלאומית של הצלב האדום בעיר ק?טה, בירת מחוז בלוצ'יסטן המועד לפורענות בדרום מערב המדינה, סמוך לגבול אפגניסטן. בינואר האחרון נחטף בידי חמושים בזמן שהיה בדרכו הביתה מעבודתו - וזאת אף שנסע ברכב מסומן של הצלב האדום. בהמשך שחררו מהשבי את נהגו, אך המשיכו להחזיק בו.

מציאת גופתו של חליל דייל, מורה בריטי שנחטף בפקיסטן וראשו נערף, אזור קטה, 29 באפריל 2012. רויטרס
שמו נכתב על השקית. מציאת גופתו של דייל/רויטרס

היום אישרו גורמים בממשל הפקיסטני גכי גופתו, מנוקבת מכדורים, נמצאה בכביש מחוץ לעיר בתוך שקית שעליה נכתב שמו, ומוענה למפקד המשטרה המקומית. רופא שבחן את הגופה העריך כי ראשו של דייל נכרת באמצעות סכין חדה, וכי הוא נרצח בסך הכל שתיים עשרה שעות לפני שגופתו נמצאה.

דייל היה בעל עבר התנדבותי עשיר, ובשנים האחרונות נשלח מטעם הצלב האדום, בין היתר, גם לסומליה, לעירק ולאפגניסטן. "הוא היה עובד מסור ומאוד מיומן, שתרם רבות לעניין ההומניטרי", אמר היום מנכ"ל הצלב האדום הבינלאומי, איב דאקור. "הצלב האדום מגנה בכל תוקף את המעשה האכזרי", הוסיף, והביע את השתתפותו בצער משפחתו וחבריו של דייל. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הביע זעם על המקרה, ואמר כי מדובר ב"מעשה אכזרי וחסר רגש, המכוון נגד אדם שכל תפקידו היה לסייע לעם הפקיסטני, וגורם כאב בל-יתואר לכל מי שהכיר את דייל".

עוד מהנעשה בפקיסטן:
בסוף השבוע - אלמנות בן לאדן גורשו מהמדינה
שבוע אחרי הודו: גם פקיסטן שיגרה טיל בליסטי
התינוק בעל 6 הרגליים נותח בהצלחה: 4 מהן הוסרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully