וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס מנע מקצינה מאסון הכרמל להניח זר

29.4.2012 / 12:44

זמן קצר לפני הטקס של שירות בתי הסוהר, בו היתה אמורה סיגל דואק להניח את זר המשפחות השכולות, נמסר לה כי הצעד עלול לפגוע ברגשות חלק מהמשפחות

מבוכה בטקס יום הזיכרון של שירות בתי הסוהר: סיגל דואק, הקצינה שניצלה מאוטובוס הסוהרים באסון הכרמל, היתה אמורה להניח את זר המשפחות השכולות בטקס שהתקיים בשבוע שעבר בבית הספר ניר של שב"ס. דואק ביקשה לקחת חלק בטקס, אשר היה אירוע פנימי של בית הספר, ללא נוכחות המשפחות השכולות.

עם זאת, ברגע האחרון היא התבקשה שלא לעשות זאת בגלל אווירה קשה השוררת בקרב חלק מהמשפחות השכולות בנוגע לתיפקודה של דואק, אשר היתה ממפקדי הקורס שצועריו נספו.

גורמים בשב"ס אמרו בעקבות האירוע כי הצעד נעשה כדי לא לפגוע ברגשות המשפחות השכולות וכי המשפחות כלל לא ידעו על הביטול. הגורם ציין כי הצעד נעשה על מנת להגן על דואק ולמנוע מצב מביך עבורה.

משב"ס נמסר כי "ההחלטה התקבלה כדי למנוע אי נעימויות בקרב המשפחות השכולות ולכן הוחלט כי דואק לא תיקח חלק פעיל בטקס".

"הכל בער מסביב"

מלבד דואק שרדו את האסון הצוערים מאור פרץ ודודו דרעי. לאחר השריפה, שגבתה את חייהם של 44 בני אדם, סיפרה דואק על מה שהתרחש. "האש התקרבה אלינו משני הצדדים, הצוערים המבוהלים רצו לתוך האש או היער, ופתאום מישהו דחף אותי ועוד שני צוערים לתוך רכב. הדחיפה הזו הצילה את חיי".

הרכב היה רכבו של הצלם רוני סופר, שהיה במקום עם מצלמתו. "הכל בער מסביב, והאוטובוס גם כן. התקשרתי להיפרד מהמשפחה", סיפרה. "אמרתי להם, 'אני אוהבת אתכם, אני לא רוצה למות פה. תמסרו לילדים שאני אוהבת אותם'".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בנושא
אהרונוביץ:' "אות המופת לצוערי הכרמל - סמל ומסר"
יו"ר יד לבנים: לא לעיטורים לחללי אסון הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully