וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבהרה, טיבי דורש מהשגריר בארה"ב להתנצל

ניר יהב

28.4.2012 / 13:08

שגריר ישראל בארה"ב פרסם מאמר בו תקף את טיבי בטענה ששיבח שהידים, וגרר תגובה חריפה מצד חבר הכנסת. גם לאחר שקיבל מכתב ממנכ"ל משרד החוץ, לא התרצה טיבי ודרש התנצלות

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לא התרצה אתמול (שישי) כשקיבל מכתב הבהרה ממנכ"ל משרד החוץ רפי ברק, כיוון שלא כלל כל התנצלות משגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן. בתגובה למה שכונה "נאום השהידים", פרסם השגריר מאמר לפני כשבועיים בו טען כי טיבי שיבח שהידים. טיבי זעם ודרש אז התנצלות, אך היא לא הופיעה במכתב ההבהרה שקיבל.

כך כתב רפי ברק לח"כ טיבי: "לאחר שבדקתי את הנושא, אני מבקש לציין כי מטרת המאמר של השגריר בוושינגטון הייתה להציג את חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית לאור האתגרים המורכבים עמם היא מתמודדת. השורה שבה אתה מוזכר מתייחסת להגנה העקרונית והחשובה הניתנת בישראל לחופש הביטוי גם של עמדות, דעות ומעשים שנתפסים בעיני חלק גדול מהציבור הישראלי כשנויים במחלוקת. בתקווה כי הנושא הובהר".

לשכת ח"כ טיבי: "השגריר חרג מסמכותו"

לפני כשבועיים כאמור פרסם השגריר אורן מאמר במגזין "פוריין פוליסי" שבו טען כי ישראל הראתה סובלנות כלפי מעשים שהיו נחשבים בכל מדינה אחרת לבגידה. לדוגמא הוא נתן את טיבי "שבאחרונה שיבח את השהידים – מילה נרדפת ידועה למחבלים מתאבדים – ומכהן כיום כחבר כנסת וסגן יו"ר הכנסת".

מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר בתגובה: "התשובה אינה מספקת. השגריר חרג מסמכותו ותקף נבחר ציבור. לא במקרה הוא עשה זאת נגד ח"כ ערבי. מעניין שהוא לא השתמש למשל בדוגמא של ח"כ מיכאל בן ארי, שנאסר עליו להיכנס לארה"ב בשל הקביעה של הממשלה כי מדובר בחבר ארגון טרור, או בדוגמא של שר החוץ ליברמן שהתבטאויותיו נתפסות כפשיסטיות על ידי רבים בעולם ובישראל. השגריר חייב לחזור בו ולהתנצל. טיבי ראוי להגנה של יו"ר הכנסת מפני השתלחות של פקיד רשמי, לרבות השגריר בארה"ב".

עוד בנושא
טיבי: "עזה תישאר חזקה"; ח"כים בימין: "להדיחו"
טיבי בסרטון: "אין ערך נעלה יותר מאשר השהיד"

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully