וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בהודו: גורש אירני שעקב אחר אתרים יהודיים

על פי הדיווח בעיתון מקומי, התברר כי האירני ששהה במקום על תקן סטודנט היה סוכן חשאי של הממשל האירני ועקב אחר אתרים כמו בית חב"ד ובית הכנסת בפונה. הוא גורש לפני כחודש

המשטרה המקומית בעיר פונה שבהודו גירשה בחודש שעבר אזרח אירני בן 40 שריגל אחר אתרים ישראליים בעיר, כך דווח אתמול (חמישי) בעיתון המקומי של העיר הנמצאת מזרחית למומביי. על פי הדיווח, האירני חמיד קאשקולי למד באוניברסיטה של פונה לדוקטורט ונתפס כשהוא מרגל אחר האתרים היהודיים בעיר כמו בית חב"ד ובית הכנסת המקומי. כמו כן עלה מחקירת הרשויות בהודו כי קאשקולי קיבל שכר מהמודיעין האירני.

קאשקולי הובא למשפט על ידי המשטרה המקומית, שם הוצגו הראיות על פעילותו הבלתי חוקית במהלך שהותו בעיר, ועל כן בית המשפט פסק כי יש לגרשו מהמדינה בחזרה לאירן. לצד זאת דווח כי נושא התיזה של קאשקולי היה "מדיניות חוץ של אירן בתקופת חאתמי", וכי הוא נרשם לתכנית במחלקה ללימודי ביטחון ואסטרטגיה באוניברסיטת פונה כבר ב-2007.

נמשכת חקירת הפיגוע בפונה. רויטרס
אחד המקומות אחריהם עקב המרגל האירני. בית חב"ד בפונה/רויטרס

המשטרה ההודית המקומית טוענת כי קאשקולי היה פעיל בארגון הסטודנטים האירני, אך למעשה עבד בתור סוכן חשאי של הממשל האירני. "הוא הגיע להודו תחת מעטה של סטודנט, אבל ערך מעקב צמוד למרכזים היהודיים בפונה. הוא אסף מידע על תנועת מבקרים בבית חב"ד ובבית הכנסת, אותו העביר לגורמי מודיעין רשמיים בטהרן", אמר גורם במשטרה בהודו. כמו כן דווח שכוחות הביטחון המקומיים החלו לחשוד בו לאחר שהבחינו שהוא נוסע באופן קבוע ברכב פרטי לקונסוליה האירנית במומביי מסיבות בלתי ברורות.

המשטרה המקומית טוענת כי קאשקולי נהג לשכור את שירותיו של נהג מקומי שהסיע אותו לקונסוליה במומביי, אותו הם עצרו לחקירה. לדברי הגורם, הנהג סיפר בחקירתו כי קאשקולי הועסק על ידי הממשל האירני וכי גורמים אירניים בכירים היו מגיעים מאירן למומביי במיוחד כדי להיפגש איתו.

גורמי המודיעין ההודי החלו לעקוב אחר תנועותיו של קאשקולי בינואר 2011, לאחר שהתברר להם שלא חלה שום התקדמות בעבודתו על התיזה להשלמת הדוקטורט באוניברסיטה המקומית. עוד דווח כי על אף שהוא היה כביכול סטודנט, לא הייתה לו ויזה מתאימה. לאחר חקירת תנועותיו של האיש, וכן מעקב אחר האימיילים ששלח, התברר כי הוא מועסק על ידי הממשל האירני וכי הוא העביר באמצעות תכתובת מייל מידע אודות היהודים החיים בפונה והעסקים בהם הם מעורבים.

עוד באותו נושא:
פיגוע בפונה ב-2010: שר הודי: "היעד לפיגוע היה בית חב"ד"
הפיגוע בניו דלהי: צווי מעצר נגד שלושה אירנים
חשוד ראשון בפיגוע בדלהי: עיתונאי עם קשר לאירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully