וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הודי: "היעד לפיגוע היה בית חב"ד"

שר הפנים של הודו אישר כי היעד לפיגוע שבו מצאו את מותם תשעה בני אדם, היה בין היתר בית חב"ד. "האשרם ובית חב"ד נמצאים על הרדאר של מחבלים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

שר הפנים של הודו, פלניאפן צ'ידמבארם, מסר הבוקר (ראשון) כי בית חב"ד בעיר פונה היה אחד מיעדי הפיגוע שגבה אמש את חייהם של תשעה בני אדם. בפיגוע נפצעו גם 60 בני אדם, בהם שני אירנים, שני נפאלים, סודני וגרמניה. ממשרד החוץ הישראלי נמסר אמש כי לא נמסר מידע על נפגעים ישראלים.

לדברי שר הפנים, האשרם של אושו ובית חב"ד היו בין המטרות שנבדקו על ידי דייוויד האדלי, האמריקאי החשוד בסיוע לארגון שביצע את הפיגועים במומביי. "שני המוסדות הללו נמצאים 'על הרדאר' של ארגוני טרור זמן מה", דיווח העיתון ההודי "אינדיה טודיי". דבריו של השר צ'ידמבארם נאמרו במהלך ביקורו באתר שבו אירע הפיגוע.

השר ההודי הוסיף כי "חוץ ממטרות קשות יש גם מטרות רכות. המאפייה הגרמנית והמסעדה האיטלקית לידה הן מטרות רכות בהן זרים והודים מתאספים, במיוחד בשעות השיא".

"אין כשל מודיעיני"

החקירה לבירור נסיבות הפיגוע עברה לידי היחידה ללחימה בטרור. מבדיקה ראשונית עולה כי אדם אחד או יותר התחזו ללקוחות והגיעו למאפייה הגרמנית. אחד מהם ככל הנראה השאיר תרמיל מתחת לשולחן.

שר הפנים טען כי הפיגוע אינו תוצאה של כשל מודיעיני. "זה אזור על הרדאר של טרוריסטים. אין כשל מודיעיני, אבל אנא זכרו, זאת לא התקפת ירי גלויה. זוהי פצצה שהושתלה, ככל הנראה, בתרמיל".

הפיגוע אירע בבית הקפה "מאפייה גרמנית", בית קפה פופולרי בעיר. כתוצאה מהפיצוץ נגרם הרס רב למקום: חלונות נופצו ושלט המקום נפל. בית הקפה ממוקם ליד אושו אשרם – מקדש אותו פוקדים תיירים רבים. בית חב"ד ממוקם אף הוא בסמוך לבית הקפה.

הפיצוץ בבית הקפה אירע בשעות הערב המאוחרות, כאשר המקום היה עמוס בתיירים ואזרחים. "נשמע קול של פיצוץ עז. במקום היה תיק נטוש שככל הנראה הכיל מטען נפץ", אמר רג'נדרה סונאוון, קצין משטרה בכיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • פונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully