וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בחידון התנ"ך העולמי: אלחנן בלוך מירוחם

טל שלו

26.4.2012 / 13:19

בלוך בן ה-17 גבר על אבשלום אדלר, שהגיע למקום השני, ולראשונה בהיסטוריה של החידון - השניים הם מאותה ישיבה. נתניהו בירך את המתמודדים והזוכה בברכת "עלו והצליחו"

הזוכה המאושר בחידון התנ"ך העולמי, המתקיים מדי יום עצמאות, הוא אלחנן בלוך הוא בן 17, תלמיד כיתה י"א בישיבת אמי"ת בלבב שלם, ירוחם. בלוך נולד וגדל בירוחם, וכיום מתגורר בנתיבות. הוריו, עידו ואורית, מהנדס חשמל ורואת חשבון במקצועם, הגיעו לירוחם במסגרת גרעין של בני עקיבא והמעבר לנתיבות נעשה במסגרת הקמת גרעין נוסף הכולל ישיבת הסדר ומדרשה לבנות. במשפחת בלוך ישנם עוד שבעה אחים ואחיות.

את הטקס מכבדים שרים ופוליטיקאים נבחרים וכן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבירך את בלוך ואת סגנו בברכת "עלו והצליחו". בנו של נתניהו, אבנר, זכה לפני שנתיים במקום השלישי בחידון.

גם שר החינוך, גדעון סער, בירך את המתמודדים ונשא דברים במהלך החידון ואמר כי "ראש הממשלה נתן לכ-1,200 יהודים ולעם ישראל מתנה נפלאה: הכרה בשלושה יישובים בארץ ישראל - ברוכין, סנסנה ורחלים - כיישובים לכל דבר ועניין". עוד הוסיף סער כי ההתיישבות היהודית בישראל היא "מימוש של זכות".

"אוהב ללמוד, ולא רק תנ"ך"

הסגן לחתן, אבשלום אדלר, גם הוא מישיבת אמי"ת, וזו למעשה הפעם הראשונה בהיסטוריה של החידון, בה התמודדו בגמר התחרות שני תלמידים מבית ספר אחד.

ראש הישיבה, הרב יאיר יעקובי, סיפר כי הזוכה, אלחנן בלוך, הוא תלמיד שקדן ואהוב על חבריו. "הוא אוהב ללמוד ולא רק תנ"ך, וכשהוא לוקח על עצמו משימה הוא מבצע אותה - ויהי מה".

יום העצמאות 2012 - כותרות נוספות:
יום העצמאות: מאות אלפים בפארקים, פקקים ברחבי הארץ
צפו בתמונות מטס חיל האוויר שעבר בשמי תל אביב
פרס בחגיגות העצמאות: "חייבים שוויון בנטל"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully