וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תקרית בהר הרצל: רכב במה התנגש ביציע הכבוד

פנחס וולף

24.4.2012 / 11:05

יומיים לפני מועד טקס הדלקת המשואות וימים אחדים לאחר האסון הקשה שאירע ברחבת הטקס בהר הרצל, פגע רכב במה בטריבונות וגם להן נזק. משרד ההסברה: "מדובר בתאונה קלה בלבד"

פחות משבוע לאחר התקרית הטרגית שאירעה במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ויום אחד לפני הטקס עצמו, היום (שלישי) נודע כי תקרית נוספת אירעה אמש במקום. אחד מרכבי הבמה במקום פגע באחד המוטות של הטריבונה של יציע הכבוד ועיקם אותה. ממשרד ההסברה נמסר כי "מדובר בתאונה קלה במהלכה נגרם נזק לאחד ממוטות טריבונת המושבים. הליקוי יתוקן במהלך השעה הקרובה. מבדיקת המהנדס בשטח עולה כי כשירות המושבים לא נפגעה והם יהיו בטוחים לשימוש לאחר התיקון".

תמונות מנופי גשר התאורה לטקס הדלקת המשואות. סקופ 80, משרד ההסברה והתפוצות, ספק 500
"מבדיקת המהנדס בשטח עולה כי כשירות המושבים לא נפגעה והם יהיו בטוחים לשימוש לאחר התיקון"/ספק 500, סקופ 80, משרד ההסברה והתפוצות

בתקרית הקשה שאירעה בשבוע שעבר נהרגה קצינת צה"ל סגן הילה בצלאלי נהרגה מקריסה של גשר התאורה ברחבת הטקסים המרכזית בהר הרצל. באירוע נפצעו גם שני חיילים באורח בינוני וחמישה חיילים נוספים באורח קל.

החשודים במעורבות באסון שוחררו למעצר בית

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים שיחרר אתמול למעצר בית את המעורבים בקריסת גשר התאורה. המהנדס, אורן ורשבסקי, ויועץ הבטיחות איציק צוקר, ישוחררו למעצר בית בן עשרה ימים. מפיק האירוע, אלכס סלע, יישאר בביתו למשך שבעה ימים. על כולם גם נאסר ליצור קשר עם המעורבים הנוספים בפרשה למשך 30 יום.

בנוסף, שוחרר אתמול למעצר בית אלעד לביא, שנעצר אף הוא בחשד למעורבות בגרימת האסון, זאת בהסכמת הצדדים עד ה-31 באפריל. התנאים שנקבעו לשחרורו הם הפקדה כספית בסך 75 אלף שקלים, ערבות עצמית של עשרת אלפים שקלים, וערבות של צד שלישי בסך 5,000 שקלים. כמו כן, על לביא נאסר ליצור קשר ישיר או עקיף עם יתר המעורבים למשך 30 ימים.

אמש התקיימה חזרה כללית לקראת הטקס. ממשרד ההסברה והתפוצות נמסר כי לא מדובר בחזרה גנרלית במתכונת שתוכננה, עקב אסון התמוטטות גשר התאורה בו נהרגה בצלאלי. מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, התייחס בתום טקס לשוטרים מצטיינים שהתקיים אתמול לאירוע ואמר: "נראה כי יש חשד די מבוסס לעבירות של רשלנות פלילית. החקירה נמשכת, אנחנו מנסים להגיע לכל השתלשלות העניינים החל משלב התוכניות". דנינו הוסיף כי "הייתה שם רשלנות כנראה בהיבטים הפליליים, ויש חשש כבד אך כמובן שנצטרך לבסס את זה בראיות".

עוד באותו נושא:
שלושה מהחשודים בקריסה בהר הרצל שוחררו למעצר בית
האסון בהר הרצל: "החשודים התרשלו גם באירועים נוספים"
סופית: טקס יום העצמאות ייערך כמתוכנן בהר הרצל

  • עוד באותו נושא:
  • הר הרצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully