וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על עסקת חלבי: "גם לשחרור שליט היה מחיר"

בהתייחסות ראשונה של ראש הממשלה לעסקה המתגבשת עם שלושה אסירים בתמורה למיקום גופתו של החייל הנעדר, הוא הדגיש: "לא חוסכים כל מאמץ". בנושא אירן: "אין להתעלם מהאיום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה לעסקת החנינה המתגבשת עם שלושה אסירים, בתמורה לחשיפת מקום קבורתו של החייל הנעדר מג'די חלבי. "אנחנו הופכים כל אבן. לא חוסכים כל מאמץ כדי להשיב את שבויינו ואת נעדרנו", ציין נתניהו בראיון חג לתחנות הרדיו.

ראש הממשלה ציין כי לא יפעל להשבת גופתו של חלבי בכל מחיר, אולם אם מיקומו יימצא באמצעות העסקה, הוא מוכן לעשות זאת. "בעבר כבר החזרתי את גלעד שליט ואת אילן גרפל, וגם זה היה כרוך במחיר, ואנו פועלים להחזרתו של פולארד", אמר נתניהו. "אחת הסיבות שהחלטתי על הפעולה הנדרשת לשחרור שליט היא שחשבתי שהזמן שלנו להסתייע במתווך המצרי הולך ונסגר, ולא רציתי מקרה נוסף של רון ארד". נתניהו עוד הוסיף כי גם במקרה של עודה טראבין היו עשרות מגעים בשנה האחרונה לשחרורו.

ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
"הופכים כל אבן". החייל הנעדר מג'די חלבי/ערן גילווארג

הפרשה החלה לאחר שהאסיר משה מרדכי שהורשע ברצח כפול ונגזרו עליו שני מאסרי עולם סיפר לשני אסירים ש"יושבים" איתו בכלא שאטה כי בידיו מידע על מקום קבורת "חלל צה"ל" וביקש לנצל את המידע דרכם בכדי להשיג מימון לייצוג משפטי עבורו בערעור שהגיש לבית המשפט העליון נגד הרשעתו. השניים – עמוס נחום ואליאס דאלי, שני אסירים ותיקים, פנו לרשויות ומסרו כי עבור המידע אודות מקום הקבורה, הם מבקשים חנינה.

סנגורם של השניים ניהל, ועדיין, משא ומתן מול הפרקליטות שהבשיל לידי הסכם לפיו רק לאחר מציאת הגופה של מג'די חלבי תמומש ההבטחה לחנינה אשר עליה חתמו כבר שר המשפטים ונשיא המדינה. אלא שאז העלה מרדכי את רף דרישותיו וביקש מאות אלפי שקלים והטבות נוספות עבור המידע. נכון להיום, המשא ומתן בין הצדדים נמשך.

"אם יצליחו לעצור את אירן עם סנקציות - מה טוב"

ראש הממשלה התייחס בראיונות גם לנושא האירני, והבהיר כי יש להתייחס בכובד ראש לאיומיה של אירן להשמיד את ישראל. "אין להתעלם מן האיום ויש להיערך אליו", אמר נתניהו. לדבריו, המטרה היא לגרום לאירן להפסיק את ההתחמשות הגרעינית שלה, וזהו עיקרון שמקובל בגזרה רחבה. "ישראל חייבת לשמור לעצמה את הזכות להגן על עצמה בפני כל איום", ציין. "אם הקהילה הבינלאומית תצליח לעצור את אירן באמצעות סנקציות – מה טוב".

בסוגיית פינוי שכונת האולפנה בבית אל, ציין ראש הממשלה כי מדובר בנושא מורכב וסבוך מבחינה משפטית, אך מחפשים אחר פתרון. בתום ישיבת שרים מיוחדת בנושא, הוחלט שהמדינה תבקש מבג"ץ דחייה בפינוי, שתוכנן ל-1 במאי, ובזמן זה תוקם ועדה שתבחן את הסוגיה. "יש ניסיון ברור שלנו לפעול במסגרת שמקובלת על מערכת המשפט שלנו", אמר נתניהו. "אנחנו נעשה את זה, אך יש לנו גם צרכים לאומיים - גם קשר עמוק לשטחים הללו, ומנגד הכרה בכך שאנו ועלים במרחב הבינלאומי וצורך להגיע להסכם עם שכנינו - ואנו פועלים לפי כל השיקולים הללו גם יחד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully