וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הנוכלים שרימתה פלסטינים ומתנחלים בחברון

יהושע בריינר

22.4.2012 / 19:25

לאחר שבית המשפט פסק כי על מתנחלים בחברון להתפנות מבניין אליו פלשו ב-2005, הסתבר שאפילו המתנחלים עצמם היו בטוחים שהם קנו את הבניין כדין. כך פעלה רשת הזייפנים הערבים

כך רימו הזייפנים את תושבי בחברון: בית המשפט המחוזי בירושלים פסק בסוף השבוע האחרון כי מתנחלים בחברון יתפנו מבניין בן שלוש קומות אליו פלשו ב-2005 לאחר שקבע כי הבעלים הפלסטינים לא מכרו את הנכס. אלא שכאן לא מסתיימת הפרשה שמאחורי הבית. לוואלה! חדשות נודע היום (ראשון) כי לפני כשנה וחצי הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום חמור כנגד חבורת זייפנים מתוחכמת מלוד ומחברון שזייפו מסמכים על מנת למכור למתנחלים נכסים שאינם שלהם והרוויחו מאות אלפי שקלים.

הארבעה - שני עורכי דין מלוד, נאדר אלבאסל ועסאם חמדאן וכן שני תושבי חברון, חאלד כדורה והאני אלבטש, ניצלו את רצונם העז של היישוב היהודי בחברון לרכוש בתי פלסטינים בעיר כמעט בכל מחיר, ואת חשש הפלסטינים מפני פלישה של יהודים לבתים. הניצול של שני הצדדים הניב להם רווח של כמיליון שקלים.

פינוי בית המכפלה בחברון, אפריל 2012. עומר מירון
פינוי בית המכפלה בחברון לפני כשבועיים/עומר מירון

השיטה פעלה כך: הארבעה היו מאתרים בתים בבעלות פלסטינית בחברון במטרה להעבירם לידי המתנחלים, וכל זאת ללא ידיעת הבעלים. לצורך כך יצרו קשר עם אישים הקשורים ליישוב היהודי בחברון וכן עם גורמים העוסקים בנדל"ן. הזייפנים קבעו עם הקונים הפוטנציאליים כי המבנים יועברו ל"איש קש" מטעמם על מנת שהעסקה תושלם, וזאת מכיוון שחל עונש מוות על פלסטינים שמוכרים נכס לידי יהודים. במקביל, יצרו הארבעה קשר עם בעלי נכסים פלסטינים באזור שכונת תל רומיידה והציגו עצמם כעומדים בראש "אגודת העמידה והסיוע" שהוצגה לפלסטינים כאגודה שמטרתה לסייע לבעלי מבנים לשפצם על מנת למנוע "השתלטות יהודית עליהם". כך רכשו את אמונם של הפלסטינים והחלו לזייף בשיטתיות מסמכים רשמיים לצורך מכירת הנכסים.

המקרה הראשון היה מכירת בית בכרי בחברון, המבנה עליו פסק בית המשפט כי יש לפנותו עד ה-15 במאי. המתנחלים, כזכור, פלשו למבנה ב-2005 לאחר שהיו בטוחים כי רכשו אותו מידי הבעלים הפלסטינים המקוריים, אלא שכעת מסתבר כי נפלו קורבן, בדומה למשפחת בכרי עצמה, והונו על ידי החבורה. מכתב האישום עולה כי הזייפנים פנו לזכריא בכרי, אחד מבעלי הנכס, שהציגו עצמם כפועלים מטעם האגודה. כך רכשו את אמונו וגרמו לכך שבכרי הפקיד בידיהם צילום של תעודת הזהות שלו. בעזרת התעודה ובעזרת מכתב שקיבלו מעיריית חברון החלו לזייף מסמכים שונים על מנת למכור את הנכס לאחד מהנאשמים – תושב חברון האני אלבטאש, ששימש כ"איש הקש" בעסקה. תושב חברון השני הנאשם בפרשה – חאלד כדורה, זייף את מסמכי העברת הבעלות על הנכס לאיש הקש בתמורה לתגמול מעורכי הדין הנאשמים.

החבורה הפילה בפח את המתנחלים גם ב"בית שפירא"

בין היתר זייפו הנאשמים מסמכי ייפוי כוח ואישורים מעיריית חברון המאשרים כי בכרי קיבל אישור מיתר בני משפחתו שמחזיקים גם הם בבעלות על הבניין למכור אותו לאלבטאש, איש הקש. לאחר מכן נפגש מאיר דוידסון, נציג היישוב היהודי בחברון, עם כדורה לצורך השלמת העברת הבעלות לידי המתנחלים. בתום הפגישה הוסכם על העברת הבעלות בבית בכרי, שמאוחר יותר זכה לכינוי בית זכריה, לידי חברת "טל ובניה" בבעלותו של משה זר, המכונה "גואל האדמות" וכל זאת תמורת כחצי מיליון שקלים ששולמו לחבורה.

"חומרת הנסיבות", נכתב בכתב האישום, "באה לידי ביטוי בתחכום, בסכומי הכסף תוך ניצול וגיוס מעורבים תמימים לשתף פעולה ובייחוד לנוכח סכנת החיים שבה העמידה המרמה את בעלי הבתים והמעורבים התמימים שנחשדו על ידי שכניהם במכירת קרקעות ליהודים".

אך אין זה מקרה המרמה האחרון שביצעה החבורה: כתב האישום מגלה כי לאחר המקרה של בית בכרי, שוב הצליחה החבורה להפיל בפח את המתנחלים לאחר שמכרו להם מבנה שזכה לכינוי "בית שפירא" וזאת תמורת 300 אלף דולרים. המבנה עצמו פונה מספר פעמים, אולם גם במקרה זה הצליחה החבורה לרכוש את אמונו של הבעלים הפלסטיני ולמכור את הנכס לידי המתנחלים. אנשי היישוב היהודי, שהחזיקו בידיהם את מסמכי הרכישה לא העלו על דעתם שמדובר במסמכים מזוייפים, ואף הגישו אותם לבג"ץ במהלך דיון בנושא בית שפירא כהוכחה לדבריהם כי הליך הרכישה הושלם. הארבעה מואשמים בזיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזוייף וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, אך עם זאת מאז הגשת כתב האישום בפברואר 2011 ההליך המשפטי לא התקדם.

אנשי היישוב היהודי, שבינתיים הודיעו כי הם שוקלים לערער על פסק הדין האחרון, ביקשו שלא להגיב לכתב האישום אולם אמרו כי מאז שנודע להם על שני האירועים הם שיכללו את שיטות רכישת הנכסים וכי פעלו מול הארבעה רק בשני המקרים המדוברים.

עוד באותו נושא:
פסיקה: מתנחלים יאלצו לפנות בית בחברון תוך חודש
פלסטינים ופעילי שמאל ניסו להשתלט על בית בחברון
פונה "בית המכפלה" בחברון: "לא נאפשר הפרת החוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully