וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונה "בית המכפלה" בחברון: "לא נאפשר הפרת החוק"

למרות החלטת צוות השרים לענייני התיישבות, לפיה עד סוף החודש לא יפונה הבית, מאות שוטרי מג"ב ויס"מ הסתערו על הבית והחלו בפינוי יושביו. המשטרה: הפינוי התנהל ללא אלימות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ פינו היום (רביעי) בצהריים את "בית המכפלה" בחברון. המתנחלים דיווחו כי הכוחות, בהם מאות שוטרים, הגיעו בארבעה אוטובוסים למקום והחלו בפינוי. הפינוי התבצע לאחר שהיועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, מסר לראש הממשלה ולשר ביטחון את עמדתו, לפיה יש לבצע הפינוי ללא דיחוי. וינשטיין עמד על כך שאין צורך בהחלטת ממשלה לביצוע הפינוי, ואמר כי הפינוי מתחייב לנוכח חשיבות שמירה על שלטון החוק.

לדברי המשטרה, הפינוי התנהל ללא שימוש בכוח, וללא אלימות מצד התושבים שפלשו למקום בשבוע שעבר. טרם יציאת תשעת הדיירים ששהו בבית, ניהל הצוות הפורץ הידברות עמם, בניסיון לשכנע אותם להתפנות מהמקום ללא שימוש בכוח. בצה"ל מתכוונים לסגור ולאטום את הבית עד שתתקבל הכרעה משפטית בנוגע לעתידו.

דקות ספורות לפני הפינוי, הוזרמו כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה אל חברון וקריית ארבע, וחסמו את כל הכניסות הן לחברון והן לכיוון בית המכפלה. בתוך הבית מתנהל הליך הידברות בין הכוחות הפורצים לבין הדיירים בבית, בניסיון לשכנע אותם להתפנות מהמקום ללא שימוש בכוח. מי שפיקד על המבצע היה מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה גיא חזות, אשר נמצא בחפ"ק שהוקם בסמוך, יחד עם מפקד מחוז ש"י ומפקד מג"ב איו"ש.

ממערכת הביטחון נמסר כי מרגע היציאה מהמבנה, יכולים האזרחים להגיש למנהל האזרחי בקשה מסודרת ועל פי חוק, כדי להוכיח את התהליך שנעשה ברכישת הבית. "אם יוכח שהתהליך היה חוקי יוכלו הדיירים לחזור למבנה", הסביר גורם בכיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פינוי בית המכפלה , חברון, אפריל 2012. חיים בלייכר - סוכנות תצפית, אסור להשתמש
אנשי מג"ב מקיפים את בית המכפלה, היום/אסור להשתמש, חיים בלייכר - סוכנות תצפית

דיירי הבית: "השוטרים פעלו כאילו אנחנו חוליית טרור"

מלשכת שר הביטחון נמסר כי הפינוי בוצע בהמשך לצו שניתן למתיישבים שפלשו. ברק אמר לאחר הפינוי: "אמשיך לפעול לשמירת החוק והדמוקרטיה תוך הבטחת מרות המדינה על אזרחיה". ברק הוסיף כי הבקשה להיתר עסקה, וכן חוקיות הרכישה, ימשיכו להתברר באופן מקצועי וללא פניות, "אך לא ניתן לאפשר מצב בו ננקטות פעולות המנוגדות לחוק, במטרה לקבוע או להכתיב לשלטון עובדות בשטח". בתום הפינוי, עדכן ברק את נתניהו בפרטים.

שלמה לוינגר, מראשי המתנחלים שפלשו לבית מסר בתגובה כי פינוי בית המכפלה הוכיח שוב שיש מי שמוכן לפנות יהודים מביתם ביהודה ושומרון, גם אם רכשו אותו כדת וכדין. "לצערנו הרב אנו רואים כי למרות שנבחרה ממשלת ימין שקיבלה את הקולות על סמך הבטחות לחזק את ההתיישבות היהודית בחברון ובכלל ביהודה ושומרון, מי שעושה את המלאכה ופועל בשטח הם אנשי השמאל הקיצוני. כבר מהבוקר ראינו פה ריבוי של כוחות והחשש גבר שיהיה פינוי גבר. לא תיארנו לעצמנו שכך תפעל הממשלה". לדברי לוינגר, השוטרים פרצו לבית "כאילו מדובר בחוליית טרור".

"תרגיל ההטעיה של אהוד ברק הצליח", אמר נועם ארנון מהיישוב היהודי בחברון בתגובה לפינוי, "שר הביטחון הצליח להרדים את האויב, והפר הבנות שהיו לנו עם ראש הממשלה. אהוד ברק יכול לסמן וי נוסף על מבצע חשאי, רק חבל שהוא התבלבל מיהו האויב האמתי. שוב הוכח שמי ששולט בממשלה הם אנשי השמאל הקיצוני".

פינוי בית המכפלה בחברון, אפריל 2012. עומר מירון
הדיירים שפלשו התפנו ללא אלימות. חברון, היום/עומר מירון

הלילה קיים צוות השרים המיוחד פגישה בה נידון עתידו של בית המכפלה והוחלט כי לא ייערך פינוי עד סוף החודש, ובמהלך הזמן הזה תינתן למתנחלים שהות להציג מסמכי רכישה של הבית. ההחלטה התקבלה בהמלצת היועצים המשפטיים, והיא קבעה כי אם אכן יימצא כי מדובר ברכישה בלתי חוקית, הבית יפונה עד 30 יום מרגע הפלישה, משמע עד ה-25 באפריל, אלא אם כן יפנו אותו המתנחלים לפני כן באופן עצמאי.

ביום חמישי בשבוע שעבר פלשו למעלה מ-100 מתנחלים למבנה בן שלוש קומות בחברון, המשקיף אל מערת המכפלה ואשר עמד נטוש בשנים האחרונות. הפלישה נעשתה לאחר שלדברי המתנחלים השלימו את רכישת המבנה כולו מפלסטיני שהתגורר בעבר במקום, מה שאיפשר, לטענתם, כניסה חוקית למבנה. תוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של צבא ומשטרה אשר נמנעו מלפנות את המתנחלים מהמקום, לאחר שמוקדם יותר קיבלו מהם שטרי קניין וכן מסמכים שונים, חלקם בערבית, אשר לטענתם מעידים כי המבנה אכן נרכש כחוק. למתנחלים הוצא צו צבאי המורה להם לפנות את המבנה עד ליום שני השבוע, אך עוד באותו ערב ביקש נתניהו מברק לאשר למתיישבים "למצות את התהליך המשפטי בעניינם טרם הפינוי".

הפלישה ל"בית המכפלה" - כותרות אחרונות:
"בית המכפלה" יפונה עד סוף החודש - אם יתברר כי אוכלס שלא כחוק
ליברמן במסר לרה"מ: הפינוי בחברון - שגיאה קואליציונית
הפלסטינים בחברון: עושים לנו טרנספר עם צו שקרי
האולטימטום פג; צה"ל נערך לפינוי "בית המכפלה"

גלעד גרוסמן השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully