וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים ופעילי שמאל ניסו להשתלט על בית בחברון

יהושע בריינר ופנחס וולף

5.4.2012 / 0:01

כמה שעות לאחר שפינוי "בית המכפלה" הסתיים, פרץ עימות בין מתנחלים לבין פלסטינים ופעילי שמאל בשל מחלוקת בנושא בעלות על הבית. כוחות הביטחון הפרידו בין הצדדים

עימות פרץ אמש (רביעי) בין בני משפחה פלסטינים ופעילי שמאל, שביקשו להיכנס לבית סמוך למחסום השוטר בעיר בטענה לבעלות עליו, לבין מספר מתנחלים בחברון. המתנחלים מנעו מהפלסטינים להיכנס למבנה ובמקום התפתח עימות. כוחות הביטחון הגיעו למקום והפרידו בין הצדדים וכעת סטטוס הבעלות על הבית נבדק.

העימות פרץ כמה שעות לאחר פינוי "בית המכפלה" בעיר, על ידי כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ. לדברי המשטרה, הפינוי התנהל ללא שימוש בכוח וללא אלימות מצד התושבים שפלשו למקום בשבוע שעבר, אחרי שרכשו את הבניין מאיש קש.

טרם יציאת תשעת הדיירים שנותרו במקום, ניהל הצוות הפורץ משא ומתן עמם, בניסיון לשכנע אותם להתפנות ללא שימוש בכוח. בצה"ל מתכוונים לסגור ולאטום את הבית עד שתתקבל הכרעה משפטית בנוגע לעתידו.

חשש מגל פעולות נקם בשטחים

במערכת הביטחון העריכו כי למרות שהפינוי עבר בשקט, יפעלו גורמי ימין קיצוני לבצע פרובוקציות וינסו להוציא אל הפועל סדרת פעולות של טרור יהודי בשטחי יהודה ושומרון נגד אזרחים פלסטינים ונגד כוחות הביטחון. צה"ל, משטרת ישראל ואנשי המינהל האזרחי הונחו להגביר ערנות במוקדי החיכוך בין מתנחלים לבין אוכלוסייה פלסטינית.

גורם ביטחוני בכיר התייחס לפינוי המבנה ואמר: "אזרחים שיודעים שרכשו את המבנה כחוק, לא פולשים למבנה ואז מציגים מסמכים. יש תהליך מסודר, והם מכירים אותו. מישהו כאן בחר להציב למדינה עובדות בשטח, ולנו לא הייתה כוונה למצמץ בנושא".

הגורם הסביר מה התרחש מאחורי הקלעים. "קיבלנו ערימות של מסמכים ומהר מאוד הבנו שבכוונת מכוון הם העריכו שהיועצים המשפטיים יעברו על זה במשך שבועות והזמן יחלוף. התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. אם הם יציגו מסמכים כשרים בעתיד אז הם יוכלו לחזור למבנה".

עוד בנושא
מלכוד נתניהו: כך הפך "בית אחד" לפצצה קואליציונית
לאחר הפינוי בחברון: חשש מגל פעולות נקם בשטחים
לשכת רה"מ: הפינוי לא היה מחטף, נתניהו ידע מראש

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתב פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il


(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully