וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסיר מצרי בישראל: עסקת טראבין - ביום רביעי"

ניר יהב

22.4.2012 / 9:13

אסיר מצרי הכלוא בישראל סיפר לאחיו כי שירות בתי הסוהר הודיע לו שישוחרר השבוע במסגרת עסקה בה ישוחרר עודה טראבין הכלוא מאז שנת 2000 במצרים - כך דווח בסוכנות "מען"

לאחר שביום שישי דיווחו גורמים מצרים כי ישראל צפויה לשחרר השבוע 63 אסירים מצרים בתמורה לשחרורו של האזרח הישראלי עודה טראבין מהכלא המצרי, מגיעה היום (ראשון) הוכחה נוספת שהעסקה הולכת ומתקרבת: אחיו של אחד מ-63 האסירים המצרים שצפויים להשתחרר באותה עסקה סיפר כי אחיו אמר לו שהשב"ס הודיע לו שביום רביעי צפויה להתבצע העסקה והוא ישוחרר מהכלא.

עבד אל-פתאח אל-אטרש, אחיו של אחד האסירים המצרים הנמצאים בבתי הכלא בישראל, סיפר כי אחיו סיפר לו שישראל עדכנה אותו שביום רביעי הוא צפוי להשתחרר מהכלא במסגרת עסקה לשחרורו טראבין מהכלא המצרי. "אחי, מוסא אל-אטרש, הנמצא בכלא באר שבע, צלצל אלי ואמר לי ששירות בתי הסוהר עדכן אותו אתמול בערב שביום רביעי הוא ישוחרר מהכלא במסגרת עסקה לשחרור טראבין", אמר אל-אטרש, תושב רפיח המצרית, לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען'.

העסקה לשחרור טראבין - כותרות אחרונות:
דיווח: עודה טראבין ישוחרר מהכלא המצרי השבוע
פעילי מטה גלעד שליט: לשחרר את עודה טראבין
אביו של עודה טראבין: "לשחרר בני יחד עם גרפל"

גורם מצרי: הושגה עסקה

גורם צבאי מצרי אישר ל-'מען' כי ישראל ומצרים גיבשו עסקה לשחרור טראבין. על פי הגורם, האסירים המצרים יועברו למצרים דרך מעבר טאבה בנוכחות נציגי הצלב האדום הבינלאומי אולם עד כה לא הוחלט האם טראבין יגיע לישראל בטיסה מקהיר או דרך מעבר טאבה גם כן.

בימים האחרונים דווח כי משפחותיהם של אסירים מצרים קיבלו הבטחה לפיה "ב-25 באפריל" ישוחררו בניהם מהכלא הישראלי בתמורה לשחרורו של טראבין מהכלא המצרי. על פי גרסה אחרת, המשפחות קיבלו הבטחה ממושל סיני לפיה בניהם ישוחררו מהכלא בישראל "עד סוף אפריל".

לפני כחודש דיווחה העיתונות המצרית על משלחת ישראלית שהגיעה לקהיר כדי לדון בשחרורו של טראבין הכלוא במצרים מאז שנת 2000 לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל. משרד החוץ הישראלי אישר אז כי משלחת ישראלית אכן הגיעה לקהיר במטרה לדון בשורה של נושאים, ביניהם שחרורו של טראבין. טראבין נידון ל-25 שנות מאסר לאחר שהורשע בסעיף ריגול אולם הוא הכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו.

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully