וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עודה טראבין ישוחרר מהכלא המצרי בשבוע הבא

ניר יהב

20.4.2012 / 8:35

לפי כלי תקשורת במצרים, משפחותיהם של 63 עצירים מצריים הכלואים בישראל קיבלו הודעה לפיה ב-25 באפריל ישוחררו מהכלא בתמורה לאסיר השוהה בכלא המצרי מזה 12 שנה

משפחותיהם של 63 עצירים מצריים הנמצאים בבתי הכלא בישראל קיבלו הבטחה לפיה ב-25 באפריל תושלם עסקה בין ישראל למצרים שבמסגרתה ישוחררו בניהם מהכלא הישראלי בתמורה לשחרורו של האזרח הישראלי עודה טראבין הנמצא בכלא המצרי מזה 12 שנה - כך דיווחו אמש (חמישי) גורמים מצרים בצפון סיני המוגדרים "מהימנים" לכלי התקשורת במצרים.

באחרונה התרבו הדיווחים על חידוש המגעים עם מצרים כדי להביא לשחרורו של טראבין אולם זו הפעם הראשונה שבה נוקבים גורמים מצרים בתאריך שבו יושלם המשא ומתן לגיבוש עסקה בין הצדדים. באחרונה הפגינו משפחותיהם של תושבי סיני הנמצאים בכלא הישראלי בדרישה לשחרר את בניהם. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר ומידת מהימנותו אינה ברורה.

לפני מספר ימים דיווחו גורמי ביטחון מצרים כי בדואים מסיני עצרו 65 אנשי "כוח השמירה על השלום" בסמוך לעיר קסימיה שבמרכז סיני ולא אפשרו להם לנסוע. על פי הדיווח, אותם בדואים הודיעו כי ישחררו את הקבוצה אם השלטונות המצרים יביאו לשחרור בני משפחותיהם העצורים בישראל. בסופו של דבר דווח כי הבדואים שחררו את הקבוצה לאחר שקיבלו הבטחה ממושל סיני שבני משפחותיהם ישוחררו ממאסר בישראל "עד סוף החודש". יצויין כי 25 באפריל הוא "יום שחרור סיני".

לפני כחודש דיווחה העיתונות המצרית על משלחת ישראלית שהגיעה לקהיר כדי לדון בשחרורו של טראבין, הכלוא במצרים מאז שנת 2000 לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל. משרד החוץ הישראלי אישר אז כי משלחת ישראלית אכן הגיעה לקהיר במטרה לדון בשורה של נושאים, ביניהם שחרורו של טראבין. תראבין נידון ל-25 שנות מאסר לאחר שהורשע בסעיף ריגול אולם הוא הכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully