וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי מטה גלעד שליט: לשחרר את עודה טראבין

רמי שני

21.1.2012 / 18:04

לאורך ישיבתו של גלעד שליט בשבי החמאס פעל מטה רשמי על מנת להביא לשחרורו. כעת, לאחר שחרורו של שליט, התכנס המטה למען מטרה חדשה: שחרורו של עודה טראבין מהשבי המצרי

מטה הפעילים לשחרורו של גלעד שליט לא סיים את פעילותו, כצפוי לאחר השחרור, וגורמים במטה החלו בימים האחרונים להפנות משאבים כדי להביא לשחרורו של עודה טראבין, צעיר בדואי הכלוא במצרים באשמת ריגול לישראל. לפני כ-11 שנים חצה עודה את הגבול המצרי על מנת לבקר את אחותו הנשואה שמתגוררת באל עריש ונעצר על ידי השלטונות המצריים. רק כמה שנים לאחר מכן התברר למשפחתו כי הוא כלוא בבית סוהר במצרים, ומאז הם מנסים להביא לשחרורו באמצעים שונים אך ללא הצלחה.

כששוחרר הישראלי עזאם עזאם לפני 8 שנים מהכלא המצרי, הועבר עודה טראבין אל תאו בבית הכלא בקהיר. באמצעות עורכי דין ואישי ציבור, ביקשה משפחתו מגורמי הממשלה להביא לשחרורו במסגרת הסכמי שחרור אסירים, בהם ההסכמים לשחרורם של יותם פלדמן ואילן גרפל, אולם מאמצים אלו לא צלחו. מהמידע שהצליחה המשפחה לקבל עולה כי בעת שלטונו של מובארק, ראשי הצבא במצרים סירבו לאפשר את שחרורו והדבר השפיע על ההחלטות שקיבל הנשיא בעניין, טרם שהודח מכיסאו. אין זו התקרית הראשונה של המשפחה עם השלטונות המצרים. אביו של עודה פעל בשירות מנגנוני הביטחון של ישראל שנים ארוכות, ונשפט על כך במצרים, ואם ייכנס לארץ הנילוס, הוא צפוי להיאסר לשנים ארוכות.

אנשי המטה למען שליט, יואל מהרשק, רכז אגף המשימות של התנועה הקיבוצית ובומה ענבר, נפגשו אתמול עם בני משפחתו של עודה טראבין בביתם ליד אתר דודאים הסמוך לבאר שבע, ביחד עם עורכי הדין תמר הר-פז ויצחק מלצר, המנסים כבר תקופה ארוכה להפעיל לחץ על גורמי שלטון בישראל כדי להביא לשחרורו של עודה. בכוונת אנשי המטה לגייס מחדש חלק מהאנשים שהיו שותפים לארגון צעדי המחאה בעניינו של גלעד שליט וליזום פעולות שונות כדי לעורר הד ציבורי על מנת ללחוץ על ממשלת ישראל להביא לשחרור הצעיר מהכלא המצרי.

"יש לנו מחויבות להביא לשחרורו"

"המצרים מבינים שהבחור הזה לא עסק בריגול וכלל לא קשור לאישום שהם תפרו לו" סבור מהרשק, "לנו יש מחויבות להביא לשחרורו, בין היתר נוכח הפעילות החשובה ביותר שביצע אביו בעת שסייע לשירותי הביטחון של ישראל, ומי יודע כמה נפשות הוא הציל בכך. זאת המחויבות שלנו וכמובן של הממשלה, כביטוי לערכינו המקודשים 'רעות וחברות'".

עודה, כיום כבר בן 30, אמור, לדברי המשפחה, להשתחרר בעוד שלוש שנים, אולם הוריו ואחיו הביעו דאגה מכך, שהשלטון החדש של האחים המוסלמים בקהיר, ימנע את שחרורו וישאיר אותו להינמק בכלא עוד שנים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully